Fagsamling 3. mai 2018

Har bedriften din ambisjoner om internasjonal vekst eller er dere allerede en eksportør? Har dere behov for å finansiere vekst og eksport, eller å sikre at dere får betalt? Da er denne samlingen noe for deg!

Innovasjon Norge, Eksportkreditt Norge, GIEK Kredittforsikring og GIEK har ordninger som hjelper norske bedrifter å komme raskere til det internasjonale markedet med lavere risiko.
Tilbudene strekker seg fra nettverks- og kompetansetjenester, til finansiering og sikring av salg (du finner utfyllende informasjon lenger ned på denne siden), og 3. mai kommer alle disse institusjonene til oss i Sandefjord Næringsforening for å fortelle om de ulike mulighetene.

HVA: «Hvilke tilbud finnes for norske bedrifter som vil utenlands?»
DATO: 3. mai 2018
NÅR: 10:00 – 12:00 (registrering fra 09:30 og lunsj etter programmet).
HVOR: Lokalene til Wood på Fokserød i Sandefjord.

Faglig innhold/program

* GoGlobal – raskere vekst med lavere risiko (Innovasjon Norge)
* Lykkes ute med norsk finansiering (Eksportkreditt Norge og GIEK)
* Forsikring av leveranse, prosjekt, kontrakt eller alt av salg (GIEK Kredittforsikring)
* Case (lokal bedrift deler sine erfaringer med virkemiddelapparatet)

Aktørene og tilbudene

* Innovasjon Norge bistår med finansiering til vekst, kompetanse og innsikt i forretnings- og markedsutvikling, kopling til riktige kontakter i markedet og hjelp med å bygge brand. Med Eksportsenteret, kontor i mer enn tretti land, og 200 personer som jobber med internasjonalisering og eksport, kan IN bistå bedrifter i alle faser.

* Eksportkreditt Norge bidra med å dra i land viktige kontrakter for bedrifter med  kunder i utlandet. Kundene kommer fra hele verden og kjøper alt fra skip og undervannsteknologi, til solparker, vannrenseanlegg og designtjenester. Eksportkreditt ivaretar hele prosessen knyttet til søknadsbehandling, tilsagn om lån, utbetaling samt oppfølging av lån.

* GIEK Kredittforsikring tilbyr poliser for norske selskaper som selger sine varer og tjenester i Norge og i utlandet på kreditter inntil to år. «Single risk» forsikrer en leveranse, prosjekt eller kontrakt til spesifikk kjøper. «Porteføljeforsikring» forsikrer alt salg virksomheten har til alle kunder.

* GIEK bidrar til finansieringen ved å garantere eksportører, kjøpere og banker mot økonomisk og politisk risiko ved eksport. Med garantier fra GIEK får du støtte fra den norske stat, og det gjør en forskjell ute i verden. I tillegg til eksportgarantier tilbyr GIEK garantier til kraftavtaler i Norge, garantier for eksportrelaterte investeringer i Norge og bygging av skip og installasjoner til havs ved norske verft.

Meld deg på arrangementet

Deltager 2 (fra samme firma)
Deltager 3 (fra samme firma)
Flere deltagere fra samme firma?

Verv et medlem og vinn supre premier!

Tenk stort, tenk Sandefjord

En pinne for påskeferie!

Det er fredag ettermiddag og påskeferien nærmer seg med stormskritt. Før vi skrur over til krim, kos og hyttetur, må vi ta en fot i bakken.

Har dere fortjent noe ekstra godt til lunsj?

e2 = energy 2 everybody!

Tilbud fra Matlykke