• Jobb smart på nett

• Vi er en leverandør til proffmarkedet innen belysning for inne og utendørs bruk.

• Multicase har fokus på bedrifter hvor logistikk og netthandel er kjernevirksomheten. Som spesialister leverer vi systemer som øker effektiviteten og bedrer lønnsomheten for våre kunder.

STEM PÅ

Trenger du lærling? Finn ut mer her!

Tenk stort, tenk Sandefjord-filmen

Bruk stemmeretten!

Ventetiden før Stortingsvalget 2017 er straks over. Mandag braker det løs og vi oppfordrer alle til å gjøre sin plikt!

Borte bra, hjemme best!

Det er ikke krise i norsk økonomi, men lav vekst og utfordrende tider for mange.

For oss i Sandefjord Næringsforening er det fullt kjør.
Vi har hatt to hektiske og spennende uker siden forrige blogginnlegg.
Det begynte med frokostmøtet på Tømmermannsløkka, hvor vi hadde storfint besøk fra Norges Bank. Vi stilte spørsmålet om det er krise i norsk økonomi, og visesentralbanksjef Jon Nicolaisen var klar på at svaret er nei. Han tegnet imidlertid et bilde av en økonomi med lav vekst og utfordringer på flere områder, og at det er i slike tider man må vise evne og vilje til omstilling. Administrasjonsdirektør i Norges Bank Investment Management, Mie Holstad, holdt også et interessant innlegg for 160 fremmøtte morgenfugler – vi tipper det var flere enn oss som ble overrasket av Oljefondets enorme størrelse, vekst og omfang.
Stas med besøk fra Norges Bank!

Vi har også hatt styremøte i næringsforeningen. Det var det første med vår nye styreleder Ingelise Schliekelmann og det nye styremedlemmet Jon Ø. Hansen. Vi hadde en lang saksliste, mye å ta opp og kommentarene og innspillene var mange, men det er ikke noe problem – denne gjengen jobber effektivt!

Videre har Marit startet opp det nye nettverket Sandefjord Business Network (SBN), som hadde sitt første av forhåpentligvis mange frokostmøter på Hotel Kong Carl. Oppunder 20 representanter fra SNF-medlemmer møtte opp, og reaksjonene var veldig gode.

Ellers har Henrik vært på lunsjseminar hos et av våre medlemmer, Consilio Kommunikasjon i Tønsberg, der synlighet på nettet og effektiv bruk av sosiale medier og andre kanaler sto på dagsordenen. Mange gode innspill og morsomt å se Shell-dama igjen :-)

Vi har også kommet noen steg videre med Grenseløse muligheter. Mandag signerte hovedsponsorene Wood Group Mustang, Kongsberg Maritime Engineering og Jotun, samt Sandefjord kommune, de første kontraktene på ordførerens kontor. Sandefjords Blad var med og vi fikk et bra oppslag. Henrik har også sendt ut kontrakter til alle som har bekreftet at de vil være med på prosjektet, og rett før vi tok pinsehelg gikk tilbudet ut til de kreative byråene. Vi skal ha lokale bedrifter på laget, og håper flere ønsker å lage kampanjen for oss.

Det ble også tid til et frokostmøte i regi av Sandefjord Fotball denne uken. Imponerende med så mye energi og positiv stemning selv etter seks strake tap! Vi krysser fingrene for hjemmeseier når Vålerenga gjester Komplett Arena 2. pinsedag. Halvparten av SNF-administrasjonen skal på kamp, og vi er heldige som sitter så tett på toppidretten. Inspirerende!

Ellers har vi kost oss «glugg i hjel» med planleggingen av det siste frokostmøtet før sommerferien. 9. juni kan vi friste med et topp program, så her gjelder det å kjenne sin besøkelsestid. Vi er svært fornøyd med både omgivelsene, den eksterne foredragsholderen og underholdningen. Synd det bare er 110 plasser (og 62 er allerede booket)!

God pinse alle sammen!

STEM PÅ

Trenger du lærling? Finn ut mer her!

Tenk stort, tenk Sandefjord-filmen

Bruk stemmeretten!