• Jobb smart på nett

• Vi er en leverandør til proffmarkedet innen belysning for inne og utendørs bruk.

• Multicase har fokus på bedrifter hvor logistikk og netthandel er kjernevirksomheten. Som spesialister leverer vi systemer som øker effektiviteten og bedrer lønnsomheten for våre kunder.

STEM PÅ

Trenger du lærling? Finn ut mer her!

Tenk stort, tenk Sandefjord-filmen

Bruk stemmeretten!

Ventetiden før Stortingsvalget 2017 er straks over. Mandag braker det løs og vi oppfordrer alle til å gjøre sin plikt!

Bruk stemmeretten!

I uker og måneder har vi hørt, sett og lest om politikere overalt. Mandag skal stemmene til det norske folk stemmes opp, og vi er spente på utfallet.
Tidligere år har vi i SNF arrangert valgdebatt på et frokostmøte, men det har vi av ulike årsaker ikke gjort i år.
Vi vil imidlertid gjerne vite hvor de ulike partiene egentlig står, og derfor stilte vi forleden stortingskandidatene fra fylket vårt følgende spørsmål:

Nevn én næringspolitisk grunn til at SNF-medlemmer bør stemme på ditt partiHer er deres veloverveide svar:

* Lars Egeland, SV: Vi vil stimulere til nye arbeidsplasser i andre bransjer enn olje. Her har næringslivet i Sandefjord og Vestfold en stor fordel fordi vi har høy teknologi, men lav oljeavhengighet. Vi er ikke redde for at staten skal investere i nye næringer, det trengs kapital!

* Karin Virik, Venstre skriver: Venstre er småbedriftspartiet - vi satser på gründerne - og vi vil derfor fjerne arbeidsgiveravgiften de 3 første årene for nystartede bedrifter med mindre enn 5 ansatte. Vi vil også innføre et minstefradrag på kr. 100.000 til alle selvstendige næringsdrivende og styrke selvstendige næringsdrivendes rettigheter knyttet til egen sykdom og pensjon. Godt valg!

* Kårstein Eidem Løvaas, Høyre. Vi vil føre en ansvarlig økonomisk politikk som sikrer god konkurransekraft, høy sysselsetting og bærekraftig vekst.

* Harald Moskvil, Miljøpartiet De Grønne skriver: Vi vil flytte støtten som i dag går til oljenæringen (cirka 14 milliarder) over til en massiv satsning på fornybare næringer. Disse pengene vil vi bruke til å utvide Skattefunnordningen, innføre Miljøfunn, opprette Bionova og støtte gründere. Vi vil også opprette testsentre til forskning og utvikling for bedrifter og studenter.

* Maren Njøs Kurdøl, Rødt: Vi ser at næringslivet er gode på omstilling og vil ha med næringslivet på en omstilling vekk fra oljen og over på nye grønne arbeidsplasser. I stedet for å sponse oljenæringen, vil vi bruke pengene på teknologi, forskning og investering i nye næringer. I tillegg jobber vi for god infrastruktur, bosetting i hele landet og rimelig energi til norsk industri, det tror vi gjør det lettere å drive næringsvirksomhet i hele landet.

* Lozan Balisany, Arbeiderpartiet: Vi vil at Norge skal være det beste landet i verden å drive næringsvirksomhet i. Vi vil derfor føre en aktiv næringspolitikk, som legger til rette for et nyskapende, kunnskapsbasert og klimavennlig næringsliv. Bruke det offentliges innkjøpsmakt målrettet for å utvikle gode hjemmemarkeder for strategisk viktige næringer innenfor handlingsrommet i EØS-avtalen. Forenkle og stimulere småbedrifters mulighet til å delta i anbudsprosesser.

Vi takker representantene og kandidatene for deltakelsen og ønsker dere lykke til! Det har vært et hardkjør uten like i det siste, og vi registrerer også at samtlige partier er aktive ute hos bedriftene.
Et lite hint; vi ser gjerne mer til dere utenfor valgperiodene også :-) GODT VALG!

Selv har vi strengt tatt brukt mesteparten av tiden på ikke-valgrelaterte saker;

• Mindre nettverksgrupper i både salg og ledelse er startet opp.
  • Vi har hatt et frokostmøte i Kodal (!!) – der fikk vi tilbakemeldinger om at folk ble svært overrasket både over hvor stor bedrift Hasås faktisk er OG hvor kort tid det tok å kjøre dit.
  • Verdiskapingsinitiativet og NHO har arrangert et miniseminar om etablering av datasenter. På Sundland i Sandefjord er det en tomt som er svært aktuell, og det jobbes iherdig hold for å få til dette løftet. Et datasenter kan bety flere hundre arbeidsplasser og store investeringer, men det er viktig å være klar over at mange kjemper om dette.
  • Arkitektforeningen i Vestfold har arrangert et møte på Fylkeshuset. Vi deltok og temaet var hva som hemmer og fremmer byutvikling. Veldig interessant!

I tillegg jobber vi på spreng med egne arrangementer og prosjekter. Bildet over viser første utgave av iSandefjord. Neste utgave kommer i oktober, og redaktør Henrik har linet opp en rekke intervjuavtaler. Det blir en hektisk måned og – er vi overbevist om – et leseverdig magasin!
Henrik har også hendene fulle med Tenk stort, tenk Sandefjord-prosjektet, der det skjer mye spennende! Det er bare å følge med på web, Facebook, Instagram og LinkedIn.

Videre blir det både after workfrokostmøte og fagsamling nå i september, og – jammen flyr tiden fort – det er ikke stort mer enn en måned igjen til Torpkonferansen 2017!
Programmet er klart og godt over 100 stykker har allerede meldt seg på.

Vi kjører på med de siste forberedelsene og gleder oss til å se 300 av dere på Park den 11. oktober! Mer info og påmelding finner du HER.

Ha en god helg i høstværet!

Mona, Marit og Henrik

STEM PÅ

Trenger du lærling? Finn ut mer her!

Tenk stort, tenk Sandefjord-filmen

Tilbud fra Proweb

Har dere fortjent noe ekstra godt til lunsj?

Meld deg på IDÉ United 2017