• Multicase har fokus på bedrifter hvor logistikk og netthandel er kjernevirksomheten. Som spesialister leverer vi systemer som øker effektiviteten og bedrer lønnsomheten for våre kunder.

• Den lille restauranten med stor smak!

• Gullsmed Sophia Brand finner du i hjertet av Sandefjord sentrum.

Trenger du lærling? Finn ut mer her!

Her kan du laste ned vårt nye magasin:

Tenk stort, tenk Sandefjord-filmen

Endelig sommerferie!

Dagene og ukene før ferien har vært et race, og nå har vi kommet til bunns på to do-listen!

Full fart før ferien!

Mange mener førjulsstria er hektisk, men det skjer mye på forsommeren også!

Vi er heldige. Vi får være med på mye – både egne og andres arrangementer – og mai/juni er spesielt travle.
Siden sist har vi for eksempel arrangert:
* Sommerfest for næringslivet i Vestfold, sammen med de andre næringsforeningene og NHO i fylket. Totalt 280 gjester hadde en hyggelig kveld på brygga i Holmestrand – hvorav 70 fra Sandefjord.
* 31. mai arrangerte vi «Gå for næringslivet», også det sammen med NHO Vestfold. Cirka 30 politikere og næringslivsledere gikk en sløyfe i sentrum på drøye 5 kilometer, og underveis gikk alle mulige samtaler. Vi avsluttet med et pizzastykke og kortreiste drikkevarer på Gründeriet. Etterpå var det after work samme sted – det er i ferd med å bli en hyggelig, sosial tradisjon!

* Frokostmøtet på Midtåsen ble fullbooket før vi begynte å markedsføre det. Her er det mange som melder seg på tidlig, mens andre nok føler seg snytt fordi de ikke fikk invitasjonen engang. Det er leit å måtte si nei i døra, men sånn er det. På Midtåsen er det kapasitetsbegrensninger, ellers er det lite å klage på!
Det er ingenting som slår det å starte dagen i strålende solskinn med deilig mat, 110 hyggelige morgenfugler og den beste utsikten i byen!
* Nå gjenstår bare ett arrangement på denne siden av sommeren, og det er også en eksklusiv gjeng. Samarbeidspartnerne i Grenseløse muligheter-prosjektet er invitert på sommerlunsj og statusoppdatering i Parkhaven.

Ellers har vi for lengst blikket festet på høsten. Tiden går fort! Og det er nødvendig å planlegge tidlig.
Det blir for eksempel felles Vestfold-deltakelse på Arendalsuka i august og Oslo Innovation Week måneden etter.
Vestfold Fylkeskommune har bevilget midler og støtter våre planer om å promotere næringslivet i fylket. Overskriften er «Vestfold – mulighetens fylke». Marit og Henrik er prosjektledere, og de andre næringsforeningene er med.

I tillegg jobber vi med nye nettverk, tre mindre grupper om hhv. innkjøp, salg og ledelse er på gang. Vi jobber også med å samle byens netthandelsbedrifter på en eller annen måte – vi må jo banke inn statusen som Norges netthandelshovedstad! Mer info om dette senere.
Et styremøte har vi også skviset inn før sommeren. Vi fikk attpåtil avsluttet med hyggelig middag på Brygga11 – helt topp.
Der gikk vi blant annet gjennom svarene på medlemsundersøkelsen som vi nylig sendte ut. Vi er heldige som har så mange engasjerte medlemmer som bidrar, og det er fortsatt mulig å si sin mening for dere som ikke har svart.

Det skjer mye i andres regi også, og vi deltar på mange eksterne samlinger, feiringer, åpninger og seminarer. Det er et race med møter av alle slag – både hjemme og ute – og Marit har blant annet holdt appell på Hjertnes for SVGS-elever som var ferdige med to års skolegang og skulle ut i praksis blant byens bedrifter. Henrik gjorde det samme i fjor – en veldig hyggelig markering av flinke ungdommer.

Henrik fortsetter å tenke stort – og bredt. Sandefjordveggen er frisket opp, filmserien tikker og går, det blir fotokonkurranse med flotte premier hele sommeren, og tenkeboksen på Torp gjenoppstår om litt i ny drakt.
I august og utover høsten blir det kampanjer på nettsider med mye trafikk, og det daglige trykket i egne kanaler – Facebook, nyhetsbrev, tenksandefjord.no, Instagram og LinkedIn – sørger for at vi jevnt og trutt bygger opp en database med personer er nysgjerrige på hva Sandefjord har å by på. Meld deg på HER hvis du vil holde deg oppdatert!
Og igjen; vi setter stor pris på all hjelp til å spre budskapet :-)

I skrivende stund er det nøyaktig 14 dager til siste arbeidsdag før ferien. Det er en god gulrot å tygge på, men først skal vi gi gass i to hektiske uker til. Vi krysser fingrene for mye bra forsommervær og hyggelig samvær – ha noen fine junidager :-)

Mona, Marit & Henrik

Trenger du lærling? Finn ut mer her!

Her kan du laste ned vårt nye magasin:

Tenk stort, tenk Sandefjord-filmen

Endelig sommerferie!