• Jobb smart på nett

• Vi er en leverandør til proffmarkedet innen belysning for inne og utendørs bruk.

• Multicase har fokus på bedrifter hvor logistikk og netthandel er kjernevirksomheten. Som spesialister leverer vi systemer som øker effektiviteten og bedrer lønnsomheten for våre kunder.

STEM PÅ

Trenger du lærling? Finn ut mer her!

Tenk stort, tenk Sandefjord-filmen

Bruk stemmeretten!

Ventetiden før Stortingsvalget 2017 er straks over. Mandag braker det løs og vi oppfordrer alle til å gjøre sin plikt!

Hektiske høstdager på Park

Det vrimlet av flinke og fornøyde folk på Torpkonferansen 2016. Nå har vi igjen mer tid til «alt det andre».

Høsten er en travel tid for de fleste. Det er mange møter og høyt aktivitetsnivå. Så også for oss i Sandefjord Næringsforening; bare siden forrige blogginnlegg har vi hatt to store samlinger på Park hotell – og først ut var Torpkonferansen.
300 deltakere hadde meldt seg på, og konferansen ble svært vellykket. Gjennomføringen og presentasjonene kan du lese mer om HER, men vi kan kort fortelle at tilbakemeldingene er svært positive.
Vi har fått inn over 180 svar på evalueringsskjemaet vi sendte ut i etterkant. Mange deltakere har kommet med gode forslag og innspill til neste års konferanse, konstruktiv tilbakemelding og – gudskjelov – en god del skryt:-)
Helt konkret ønsker noen mer mingletid og andre vil ha mindre mingling. Én har til og med skrevet at det var akkurat passe, så det er ikke lett å gjøre alle til lags...
Vi er i gang med neste års planlegging og tar med alle deres innspill, så takk for alt engasjement!

Allerede uken etter var vi tilbake i Bankettsalen på Scandic Park Sandefjord. DNB var vertskap for vårt oktober-frokostmøte, og vi hadde vårt årlige besøk av sjeføkonom Øystein Dørum fra DNB Markets (les mer HER).
Dørum har holdt flere interessante innlegg hos oss de siste årene. Den dyktige makroeksperten er på vei over til ny jobb i NHO, men vi håper å se ham igjen i Sandefjord.
Rett i etterkant av frokostmøtet dro vi i gang TV-aksjonens giverstafett for næringslivet. Ti bedrifter stilte opp og tok minst fem telefoner hver – veldig sporty!
Ordfører Bjørn Ole Gleditsch deltok også, og på vegne av Røde Kors vil vi gjerne si tusen takk til alle som bidro! Den foreløpige opptellingen viser at Sandefjord har klart seg meget bra i årets TV-aksjon, og det er hyggelig:-)

Av andre aktiviteter, kan vi nevne at vi sist uke signerte en avtale med næringsforeningen i Drammensregionen. De tilbyr sine handelskammertjenester til våre medlemmer (uten ekstra kostnad). Dette dreier seg om reisepass for varer, Carneter og sertifikater – og du kan lese mer HER hvis dette er aktuelt for deg.
Videre har vi Næringsalliansen i Vestfold, som er navnet på samarbeidet mellom næringsforeningene i fylket og NHO Vestfold.
Vi har månedlige møter om forskjellige aktuelle temaer og saker, og nå sist var Drammen næringsforeningen spesielt invitert. Temaet var vårt samarbeid med Vestfold fylkeskommune, og drammenserne fortalte om sine erfaringer med Buskerud fylkeskommune.

Det foregår mye forskjellig i Tenk stort-prosjektet. Følg med på sosiale medier og nettet for stadig nye aktiviteter og kampanjer – vi setter stor pris på all hjelp til å spre budskapet vårt. For eksempel har vi nå startet markedsføringen av Hjem til jul-arrangementet på Rukla, det finner sted 22. desember 2016.
Ellers er det stadig planlegging av nye møter – deriblant kommer medlemsturen for neste år.
Vi har satt av helgen fra torsdag 30. mars til lørdag 2. april – det er bare å holde av datoene. Tidligere år har vi vært i Riga og Vilniius, og reisemålet denne gangen er så godt som i boks.
Mer informasjon og link til påmelding kommer ut denne uken, og vi håper du vil være med!

STEM PÅ

Trenger du lærling? Finn ut mer her!

Tenk stort, tenk Sandefjord-filmen

Bruk stemmeretten!