• HK Regnskap er et regnskaps- og rådgivningsfirma for mindre og mellomstore bedrifter og organisasjoner samt selvstendig næringsdrivende.

• It makes sense!

KLIKK HER FOR Å SE VÅRT NYE MAGASIN!

Trenger du lærling? Finn ut mer her!

Tenk stort, tenk Sandefjord

Hektiske høstuker i næringsforeningen!

Det er høyt tempo for oss i SNF nå. Vi fyller dagene med gode, gamle aktiviteter og nye, spennende samlinger – og fotballfest!

Hektiske høstdager

Det er full fart på alle områder for oss i SNF for tiden.

For eksempel kjører Marit fortsatt elbil, men hun har ikke helt kontroll på alle detaljer riktig ennå. Da Henrik ba om å få låne bilen forleden dag, fikk han høre at batteriet neppe holdt til Sem og hjem igjen. Det viste seg imidlertid at han hadde kunnet kjøre til Oslo og vel så det, så frykten for å gå tom for strøm sitter nok fortsatt i. Men ellers er det god kontroll på det vi driver med :-)

Fylkesmannen i Vestfold inviterte sist torsdag til den årlige strategisamlingen for stat og næringsliv. Der er statlige etater og bedrifter (representert av næringsforeningene i Vestfold og NHO) samlet, og resultatene fra ulike konferanser, aktiviteter og andre samarbeidsområder blir oppsummert. Direktør i Direktoratet for forvaltning og IKT (DIFI), Ingelin Killengreen, holdt et interessant innlegg om tidstyver og forenklingsarbeid. På konferansen var det også fokus på utfordringer for næringslivet og forventninger til statsetatene, og viktigheten av en god dialog rundt prioritering av videre samarbeidsområder.

Videre inviterte Fylkeskommunen sist fredag til kick-off for deres «Regional Plan for Verdiskapning og innovasjon» (RPVI). Planen har vært ute på høring, og på dette møtet fikk alle parter mulighet til å fortelle litt om sine respektive områder og hvordan man ligger an i forhold til planen. Partene i dette tilfellet var blant annet representanter fra kommunene, Ungt Entreprenørskap, NHO, Innovasjon Norge og prosjektlederen i Verdiskapningsinitiativet.

Torsdag kveld feiret så et av våre medlemmer, Consilio Kommunikasjon i Tønsberg, sitt 20-års-jubileum. De inviterte kunder og kontakter til jubileumsfest og vi er veldige glade for alle feiringer av jubileum – det er et godt tegn på positiv utvikling og flinke folk!

Når det gjelder våre egne prosjekter, kom vi også sist uke enda litt nærmere et gründerhus. Marit og Henrik har hatt flere planleggingsmøter, samt jobbet med prosjektbeskrivelse, budsjett, søknader og ikke minst befaring. Vi skal om litt i enda tettere dialog med kommune, og da håper vi å ha enda flere detaljer på plass.

Vi har også jobbet videre med prosjektet som dreier seg om felles Vestfold-deltagelse på oljemessen ONS i Stavanger i 2016. Dersom du ønsker å høre mer om dette og ikke har mottatt info – ikke nøl med å ta kontakt! Det skjer så mye for tiden og vi føler vi bombarderer dere medlemmer med informasjon og opplysninger, så her har vi forsøkt å spisse mailgangen noe.

Det skjer mye med Grenseløse muligheter også. Mandag var Henrik tilbake på jobb for fullt etter endt pappapermisjon, og våre venner i Metro Branding er i full sving. Det blir kick off for sponsorene i neste uke, annonsering begynner rett etterpå, og det er også spennende ting på gang innen både web og film. Dette blir knallbra!

En annen storsatsing er Torpkonferansen på Park hotell 7. oktober. Der har vi spikret et program med spennende og varierte foredragsholdere, og vår samarbeidspartner Allegro er i mål med produksjonen av kjempebra materiell. Det er allerede 100 påmeldte, men markedsføringen og invitasjoner begynner vi med for fullt nå.

Til slutt, og for å avslutte der vi begynte; Marit skal disponere elbilen en stund til. Hun skal avdekke flere myter om konseptet, og blir nå utfordret til å gjøre noe hun ikke har gjort ennå; nemlig legge ut på langtur! Så får vi se hvordan det går med rekkeviddeangsten da.

KLIKK HER FOR Å SE VÅRT NYE MAGASIN!

Trenger du lærling? Finn ut mer her!

Tenk stort, tenk Sandefjord

Hektiske høstuker i næringsforeningen!

Norway Power Yoga AS

Nybrent kaffe på jobben!

Har dere fortjent noe ekstra godt til lunsj?