• Multicase har fokus på bedrifter hvor logistikk og netthandel er kjernevirksomheten. Som spesialister leverer vi systemer som øker effektiviteten og bedrer lønnsomheten for våre kunder.

• Den lille restauranten med stor smak!

• Gullsmed Sophia Brand finner du i hjertet av Sandefjord sentrum.

Trenger du lærling? Finn ut mer her!

Her kan du laste ned vårt nye magasin:

Tenk stort, tenk Sandefjord-filmen

Endelig sommerferie!

Dagene og ukene før ferien har vært et race, og nå har vi kommet til bunns på to do-listen!

Hipp hurra for lyse og glade maidager

Vi kjører på med fullpakkede SNF-kalendre og gleder oss over lange, lyse dager. Siden sist har vi til og med debutert som stafettløpere!

Sandefjord 26. mai 2017

Sommeren føles plutselig nærme nå som sola endelig har dukket opp, men det er fortsatt full fart på jobb for oss i Sandefjord Næringsforening.
Til vårt frokostmøte 9. mai lovet vi at Kjetil Kristoffersen skulle prate på inn- og utpust, og han leverte. Møtet var fullbooket og deltakerne satte pris på opplegg og program.
Vi ber alltid om evalueringer i etterkant, og her er det verdt å nevne at man aldri kan gjøre alle fornøyd. Disse tilbakemeldingene kom inn etter dette møtet:
* Hyggelig når vi spiser i samme lokale som programmet er etterpå – lettere å bli litt bedre kjent med de man sitter sammen med.
* Litt vanskeligere med nettverking når man "sitter så ned" til frokosten:-)
Lærdommen får være at det er fordeler og ulemper med alt – så også med lokaler. Vi har i hvert fall lovet at vi skal variere hvor vi er, og det kommer vi til å fortsette med.

Apropos lokaliteter: noen ganger må vi sette kapasitetsbegrensninger og vi synes det er leit å måtte si nei til medlemmer som har lyst til å delta.
Samtidig har dette en positiv side; folk blir flinkere til å melde seg av dersom de likevel ikke kan, og noen tilbyr seg til og med å stille plassen til disposisjon.
Da kan andre få mulighet til å delta og i tillegg slipper vertskapet å betale for dem som ikke møter opp («no-shows»).
Det er nemlig alltid en viss andel som ikke kommer selv om de har meldt seg på. Enkelte ganger er det faktisk så mange at vi vurderer å innføre «no-show fee» på arrangementene våre. Dette vil bli tatt opp i styret vårt på et snarlig møte, og vi hører gjerne fra deg hvis du har synspunkter om dette.

Det er god vekst i SNF, men vi er ikke helt der at vi går i 17. mai-tog. Ikke ennå i hvert fall:-)
Nasjonaldagen gikk derimot med til hyggelig samvær med venner og familie, og etterpå var det full fart igjen på mer hverdagslige arenaer.
Denne uken har vi for eksempel hatt årets første fagsamling. Vi var tilbake på Atlantic, og temaet var presentasjonsteknikk og nervøsitet – etter ønske fra mange medlemmer.
Carl André Christensen fra vår medlemsbedrift Consilio Kommunikasjon ga cirka 50 deltakere en interessant innføring om forberedelser og gjennomføring av presentasjoner, taler og innlegg. Dette er et populært – og for noen skremmende – tema. Deltakerne var meget fornøyd med Carl Andrés innlegg, og enkelte har allerede bedt om oppfølging.

Videre har Marit vært på konferansen «Biogass på hjul» på Torp konferansesenter her i Sandefjord. Deltakerne her fikk med seg interessante betraktninger om trender og muligheter vedrørende biogass som drivstoff for transportsektoren.
Konklusjonen var: biogassen er et kinder-egg!
1) Miljøvennlig transport.
2) Tar hånd om avfallet.
3) Gir grønne arbeidsplasser.
Arbeidsplasser er aktuelt også i forhold til den yngre garden i kommunen vår, og her på Gründeriet har vi de siste ukene hatt besøk av flere ungdomsbedrifter fra SVGS. I tillegg har vi hatt en markedsføringsklasse fra samme skole på besøk. Alltid interessant og viktig å informere de unge om mulighetene som faktisk finnes her i Sandefjord.

Til slutt noen setninger om det som ligger foran oss.
Først; fortsett å følge med på filmserien på Tenk stort, tenk Sandefjord på Facebook. De første episodene har slått an enormt bra, og mer kommer!
Videre har vi noen nye nettverk på trappene. Mer informasjon om dette vil dere få i begynnelsen av juni. Har du lyst til å snakke med oss, ikke nøl med å ta kontakt.
Husk «Gå for næringslivet» og påfølgende after work 31. mai – ingenting er viktigere enn en god kombinasjon med uttak og inntak. Info er HER.
Husk å melde deg på årets sommerfest 8. juni – link til arrangementet og påmelding finner du HER! Bli med når vi skal feire Hydros 100 års-jubileum, dele ut prisen «årets Vestfold-bedrift» og ikke minst sørge for at Sandefjord er solid representert i antall og partyhumør!

Helt på tampen må vi bare presisere at vi på ingen måter trapper ned allerede nå. De kommende ukene blir det det om å gjøre å få presset inn så mye som mulig – sånn at vi kan gå helt utslitte inn i ferien fra 1. juli og bare føle at det er SÅÅÅ fortjent...

Forsommerlig foreningshilsen fra Mona, Marit og Henrik :-)

Trenger du lærling? Finn ut mer her!

Her kan du laste ned vårt nye magasin:

Tenk stort, tenk Sandefjord-filmen

Endelig sommerferie!

Bli Fjord Club medlem og reis GRATIS mellom Sandefjord og Strømstad.

Ecofleet gir deg 15%

Norway Power Yoga AS