• Jobb smart på nett

• Vi er en leverandør til proffmarkedet innen belysning for inne og utendørs bruk.

• Multicase har fokus på bedrifter hvor logistikk og netthandel er kjernevirksomheten. Som spesialister leverer vi systemer som øker effektiviteten og bedrer lønnsomheten for våre kunder.

STEM PÅ

Trenger du lærling? Finn ut mer her!

Tenk stort, tenk Sandefjord-filmen

Bruk stemmeretten!

Ventetiden før Stortingsvalget 2017 er straks over. Mandag braker det løs og vi oppfordrer alle til å gjøre sin plikt!

Tett mellom høydepunktene i høytiden

Det er kun et par uker igjen til juleferie, men det er mye som skal i havn før vi slukker lyset. Blant annet er det ikke mer enn halvannen uke igjen til Hjem til jul!

Mange har det travelt før jul. Mye skal landes før man kan ta en forhåpentligvis velfortjent ferie, og sånn er det for oss også.
Men disse ukene skjer det heldigvis også veldig mye hyggelig.
For eksempel har vi arrangert vårt julebord med vel 140 SNF-ere på Atlantic Selskapslokaler. Mange gamle tradisjoner og noen nye begivenheter ga til sammen en veldig hyggelig kveld!
Ikke minst var det stor stas å markere vår medlemsbedrift nummer 400.
Det har jo blitt en slags tradisjon for oss i administrasjonen å feire runde medlemstall ved å dele ut en flaske med bobler, og vi sto nok på litt ekstra for å komme helt i mål.

Sist fredag arrangerte vi åpen dag her på Gründeriet. Vi inviterte både samarbeidspartnere, sponsorer og andre gründere til en dag hvor gründerne selv sto for både innhold og gjennomføring.
Det var utrolig interessant og lærerikt; de representerer et bredt spekter av bransjer og overrasker (alltid) positivt med sine presentasjoner.
Et fellesskap som dette er og skal være levende og i endring, og det oppstår noen tomrom hos oss over nyttår. Da har vi to ledige plasser her hos oss, og vi setter pris på om dere vil tipse gründere og bedrifter i oppstartsfasen om muligheten her i Rådhusgata 26.

For øvrig er det mye planlegging hos oss om dagen. Kalenderen for første halvår 2016 er mer eller mindre spikret – det gjelder å være tidlig ute hvis man ønsker å få folk med!
Vi legger nå siste hånd på verket før julefrokosten, men ser også frem mot storfrokostmøtet 19. januar – der ambisjonen er å fylle Hjertnes (!) – og møtecupen i Jotunhallen 24. mars (for næringslivet i hele Vestfold). Det er bare å holde av begge disse datoene!
En annen viktig dato er 20. desember. Da er fristen for høringsuttalelser for fylkesveger, som vi har blitt bedt om å komme med. Vi jobber med et innspill om prioriteringene i planene – som i hovedsak fokuserer på trafikksikkerhet og offentlig kommunikasjon.
For oss i Sandefjord er det viktig å poengtere at de nye kommunesentrene må knyttes godt samen. Hvis du har meninger om dette, håper vi du tar kontakt umiddelbart.

På Tenk stort-kontoret har det også vært høy aktivitet. Vi har gjennomført en assosiasjonsundersøkelse med 1.000 respondenter fra hele landet, og mottar straks resultatene.
Vi har også sluttført produksjonen av Prospekt Sandefjord, vårt lekre magasin om næringslivet i storkommunen som har gått ut til 10.000 bedriftsledere i Stor-Oslo. I tillegg er vi midt inne i en større digitalkampanje på Finn, Aftenposten og E24 – her kommer vi til å være godt synlige til og med utpå nyåret.
Og ikke minst; vi nærmer oss Hjem til jul 22. desember. Påmeldingen er god – dette blir spennende! Se mer informasjon og link til påmelding HER

I tillegg kommer noen konkrete saker som vi jobber med akkurat nå. For eksempel må vi nevne «Fengselssaken», som har vært mye omtalt i lokalavisene i det siste.
Sterke krefter kjemper for at det nye fengselet for østlandsområdet skal plasseres i Vestfold. Alternativene er Borgeskogen og Holmestrand, og dette vil utvilsomt være viktig for næringslivet i fylket vårt. Så mange som 500 arbeidsplasser kan det dreie seg om – inkludert leverandører og andre ringvirkninger.
Vi i Sandefjord Næringsforening stiller oss bak gruppen som fronter disse diskusjonene, som mener at det først og fremst er viktig å få dette til Vestfold. Vi sitter nå i tenkeboksen og funderer på hva vi kan gjøre for å bidra til å få denne storsatsingen til vår region – innspill tas imot med takk.

Nok å gjøre på SNF- og Tenk stort-kontoret, med andre ord. Vi ønsker alle fortsatt fine førjulsdager, og håper vi sees på et av våre arrangementer fremover:-)

STEM PÅ

Trenger du lærling? Finn ut mer her!

Tenk stort, tenk Sandefjord-filmen

Bruk stemmeretten!

Ecofleet gir deg 15%

Eiendomsmegler Krogsveen

Har dere fortjent noe ekstra godt til lunsj?