• HK Regnskap er et regnskaps- og rådgivningsfirma for mindre og mellomstore bedrifter og organisasjoner samt selvstendig næringsdrivende.

• It makes sense!

KLIKK HER FOR Å SE VÅRT NYE MAGASIN!

Trenger du lærling? Finn ut mer her!

Tenk stort, tenk Sandefjord

Hektiske høstuker i næringsforeningen!

Det er høyt tempo for oss i SNF nå. Vi fyller dagene med gode, gamle aktiviteter og nye, spennende samlinger – og fotballfest!

Marits næringsblogg uke 12 2014

I forrige uke var høydepunktet mitt definitivt vårt eget frokostmøte!

Temaet for frokostmøtet denne gangen var salg, noe som angår de fleste bedrifter. Helt utrolig og veldig gøy med rekord - 196 påmeldte til dette møtet! Det er likevel viktig å påpeke at vi mener møtene kan være like gode med 30 deltakere, som med 200.

Sist onsdag deltok jeg som dommer i forbindelse med fylkesmessen for ungdomsbedrifter 2014. Det var et stort arrangement med deltakere fra videregående skoler i Telemark, Vestfold og Buskerud.
Ungdomsbedriftene hadde stand, hvor de presenterte sin bedrift og sitt produkt. Jeg deltok i juryen på «beste innovative produkt» (bildet). Elevene hadde utviklet nye ideer, hvor noen av dem var veldig gode. Det var også stor grad av videreutvikling av allerede eksisterende produkter, og noen hadde tenkt kun videresalg. Veldig variert var også ungdomsbedriftenes fremstilling; alt fra å presentere en idé til å ha utviklet prototyper, skaffet seg samarbeidspartnere, laget brosjyrer og nettsider. Som eksempel på tre helt forskjellige ungdomsbedrifter vil jeg nevne;

• Politikontroller UB; ligger i navnet hva de driver med… les mer og last ned app’er på www.politikontroller.no
  • Lett på brett UB; gir opplæring på nettbrett og smarttelefoner for «eldre» i Sandefjords Blads lokaler (sjekk ut på facebook)
  • Grevinnens Kyllingbryst; har utviklet et saltet og røkt kyllingbryst (selges foreløpig i kantinen på Greveskogen vgs)

Det var all verdens gode (og ikke fullt så gode) produkter og ideer samlet under ett tak. En interessant & lærerik dag!

KLIKK HER FOR Å SE VÅRT NYE MAGASIN!

Trenger du lærling? Finn ut mer her!

Tenk stort, tenk Sandefjord

Hektiske høstuker i næringsforeningen!

Hotel Kong Carl - Tilbud møtepakker

Julegateåpning IDE Sandefjord