• Jobb smart på nett

• Vi er en leverandør til proffmarkedet innen belysning for inne og utendørs bruk.

• Multicase har fokus på bedrifter hvor logistikk og netthandel er kjernevirksomheten. Som spesialister leverer vi systemer som øker effektiviteten og bedrer lønnsomheten for våre kunder.

STEM PÅ

Trenger du lærling? Finn ut mer her!

Tenk stort, tenk Sandefjord-filmen

Bruk stemmeretten!

Ventetiden før Stortingsvalget 2017 er straks over. Mandag braker det løs og vi oppfordrer alle til å gjøre sin plikt!

Marits næringsblogg uke 22 2014

Denne fine gjengen gjør meg stolt!

Dette er noen av medlemmene i Young business Sandefjord (YBS) som deltok i bedriftsstafetten til Sandefjordsløpet sist lørdag og fikk en 5.plass! Når dette «unge» nettverket i næringsforeningen greide å samle folk til både løpet og det sosiale etterpå, så mener jeg at vi har nådd et mål.

Sist uke deltok jeg på flere interessante møter. Jeg har spesielt lyst til å trekke fram et frokostmøte som Stokke kommune arrangerte, som dreide seg om kommunesammenslåing for næringslivet i Stokke.
Vi fikk informasjon om bakgrunnen for hele «prosessen» de har satt i gang, gjennomføringen og ikke minst de ulike alternativene for sammenslåing, med sine fordeler og ulemper.

Dette er de mest aktuelle alternativene;
- 0-alternativ (forbli Stokke kommune)
- Tønsberg / TNT med Tønsberg, eller Tønsberg, Nøtterøy, Tjøme
- SAS, Sandefjord (og kanskje også Andebu, hvis de ønsker)
- 5K (Re, Hof, Andebu, Holmestrand og Stokke)

Det er både mange og gode grunner til sammenslåing. Sammenslåing med Sandefjord mener jeg er hensiktsmessig mtp området rundt Torp, som Stokke og Sandefjord eier i dag. Det viktigste området vi har til næringsutvikling i Vestfold i tiden fremover. Og nettopp dette området er omtalt i Tønsbergs Blad i dag, som «indrefileten» alle vil ha http://www.tb.no/nyheter/indrefileten-begge-byene-vil-ha-1.8445545 Det som er både positivt og overraskende så langt, er at både i møter med innbyggere generelt OG med næringslivet, så er de i Stokke veldig positive til sammenslåing med Sandefjord!

Dette er en viktig sak vi alle bør engasjere oss i og følge med på i tiden fremover.

STEM PÅ

Trenger du lærling? Finn ut mer her!

Tenk stort, tenk Sandefjord-filmen

Bruk stemmeretten!