Marits næringsblogg uke 39 2014

«Enestående, lun og kunnskapsrik»

Disse tre ordene brukte et av våre medlemmer på å beskrive Clark Judge, som var en av foredragsholderne på vårt frokostmøte sist tirsdag. Dette storfine og interessante besøket, fikk vi takket være Sandefjordsmannen Kjell Terje Ringdal. Ringdal selv holdt også et glimrende foredrag om kommunikasjon og retorikk – morsomt og inspirerende! Tiden gikk altfor fort, men jeg tror nok alle lærte noe nytt denne fine morgenen.

Utover den fine opplevelsen på frokostmøtet, vil jeg nevne styremøtet i næringsforeningen, med en gjennomgang av både nye og gamle saker.

NAV inviterte til et møte for markedsforum i prosjektet «Unge under 30». Vi gikk i gjennom både status på de mange og ulike prosjektene mot næringslivet, og hadde samtidig en gjennomgang av fremdriften i denne gruppen.

Torsdag inviterte Høgskolen Buskerud og Vestfold (HBV) hele næringslivet i Vestfold til en næringslivskonferanse på Høgskolen. Det var både forsknings- og karrieredager på skolen, og en kjempefin anledning til å knytte bedrifter i Vestfold tettere til skolen. Samarbeidet mellom næringslivet og HVB er viktig, slik at vi vet hva som skjer hos dem – og vise versa.

Ønsker alle en fin uke i høstværet!

Verv et medlem og vinn supre premier!

Tenk stort, tenk Sandefjord

En pinne for påskeferie!

Det er fredag ettermiddag og påskeferien nærmer seg med stormskritt. Før vi skrur over til krim, kos og hyttetur, må vi ta en fot i bakken.

Apro Tele og Data AS

e2 = energy 2 everybody!