• Jobb smart på nett

• Vi er en leverandør til proffmarkedet innen belysning for inne og utendørs bruk.

• Multicase har fokus på bedrifter hvor logistikk og netthandel er kjernevirksomheten. Som spesialister leverer vi systemer som øker effektiviteten og bedrer lønnsomheten for våre kunder.

STEM PÅ

Trenger du lærling? Finn ut mer her!

Tenk stort, tenk Sandefjord-filmen

Bruk stemmeretten!

Ventetiden før Stortingsvalget 2017 er straks over. Mandag braker det løs og vi oppfordrer alle til å gjøre sin plikt!

Marits næringsblogg uke 40 2014

Imponerende fangst hos Berggren sist uke…

...og full fart både i SNF og fylket generelt har jeg inntrykk av!

Sammen med Byavisen besøkte jeg mandag fiskehandler Berggren - en rotekte Sandefjordsbedrift, godt og vel 100 år gammel.De er nominert til HJERTE FOR BYEN og ble utfordret til å kaste terning på seg selv i forhold til nominasjonens kriterier. Hvordan det gikk, kan du lese om i Byavisa om et par ukers tid.

Tirsdag hadde arrangementskomiteen for sommerfesten på TORP et evalueringsmøte. Vi gikk igjennom kommentarer, innspill og resultatene fra deltakernes tilbakemeldinger på forrige fest. Folk var stort sett fornøyde, men det er alltid rom for forbedringer – så vi tar med oss dette i neste års planlegging.

Onsdag tok vi i SNF initiativet til et frokostmøte for bedrifter i Andebu, Kodal og på Borgeskogen. Ordførerne i Sandefjord, Bjørn Ole Gleditsch, i Andebu, Bjarne Sommerstad, og Stokkes Erlend Larsen fikk noen minutter hver til å si litt om status på prosessen. Hva vil kommunesammenslåingen bety og hvilke muligheter vil det gi for næringsutviklingen. Samme dag deltok jeg også på The Thor Heyerdahl International Day 2014. I år er det jubileum og 100 år siden Thor Heyerdahl ble født i Larvik. Blant innleggsholdere på konferansen var Kulturminister Thorild Widvey og hovedtaler Mohan Munasinghe, tidligere visepresident i FNs klimapanel.

Torsdag kveld presenterte jeg prosjektet «Grenseløse muligheter» for Sandefjord Håndverk- og Industriforening. Samtidig som styreleder Helene Berg Allum presenterte prosjektet for bystyret. Det ble godt mottatt begge steder, og det er nå besluttet av prosjektet SKAL realiseres!

Fredagen startet med et møte om IKEA-prosjektet IVAR. Fristen for å søke om midler fra Oslofjordfondet er 15. oktober, så det er en del brikker som naturlig nok må på plass i forbindelse med den søknaden. Uken og dagen ble avsluttet med et innlegg for ordførerkollegiet i Vestfold (KIV), om samarbeidet med NAV så langt og konkrete tiltak som har blitt gjort i forhold til «unge under 30».

God høstferie uke til dere alle!

STEM PÅ

Trenger du lærling? Finn ut mer her!

Tenk stort, tenk Sandefjord-filmen

Bruk stemmeretten!