• HK Regnskap er et regnskaps- og rådgivningsfirma for mindre og mellomstore bedrifter og organisasjoner samt selvstendig næringsdrivende.

• It makes sense!

KLIKK HER FOR Å SE VÅRT NYE MAGASIN!

Trenger du lærling? Finn ut mer her!

Tenk stort, tenk Sandefjord

Hektiske høstuker i næringsforeningen!

Det er høyt tempo for oss i SNF nå. Vi fyller dagene med gode, gamle aktiviteter og nye, spennende samlinger – og fotballfest!

Marits næringsblogg uke 7 2014

Sist uke begynte jeg med et interessant møte på Fylkeshuset i Drammen.

Buskerud Fylkeskommune har bestilt en rapport som ser på vekst og muligheter i Buskerud og forskere i Menon har derfor analysert næringslivet i Drammensregionen.

Menon la vekt på at regioner må dyrke sin unikhet og gjøre seg attraktive. Det er viktig å ha en høy andel unge arbeidstakere når man skal tenke næringsutvikling og dersom man skal vokse er man nødt til å eksportere varer. Det er viktig å ha flere tanker på en gang og å jobbe både på kort og lang sikt.

Sist uke deltok jeg også på 2 ulike møter på Høyskolen i Buskerud og Vestfold (HBV).

Det ene møtet var en presentasjon av sluttrapport og mulighetsstudie for Campus Vestfold. Campusutvikling dreier seg om mye mer enn studietilbud og det er viktig å være forberedt for å påvirke egen fremtid.Målsetningen for mulighetsstudien er å vise hvordan Campus Vestfold kan utvikles fysisk til et konkurransedyktig og attraktivt nav i regionen. Du kan lese mer HER

Det andre møtet på høyskolen dreide seg om status på de ulke samarbeidsområdene (næringsliv – HBV). De øvrige næringsforeningene og NHO deltok også og vi har en plan om å invitere, involvere og informere dere medlemmer om alt utover året.

Etter sammenslåingen er HBV nest største høyskolen i Norge og de har ambisjoner om å bli universitet innen 2020.

På bildet er Rektor på HBV Petter Aasen, Kristin Saga i NHO og jeg.

KLIKK HER FOR Å SE VÅRT NYE MAGASIN!

Trenger du lærling? Finn ut mer her!

Tenk stort, tenk Sandefjord

Hektiske høstuker i næringsforeningen!

e2 = energy 2 everybody!

Tilbud fra Proweb