• Multicase har fokus på bedrifter hvor logistikk og netthandel er kjernevirksomheten. Som spesialister leverer vi systemer som øker effektiviteten og bedrer lønnsomheten for våre kunder.

• Den lille restauranten med stor smak!

• Gullsmed Sophia Brand finner du i hjertet av Sandefjord sentrum.

Trenger du lærling? Finn ut mer her!

Her kan du laste ned vårt nye magasin:

Tenk stort, tenk Sandefjord-filmen

Endelig sommerferie!

Dagene og ukene før ferien har vært et race, og nå har vi kommet til bunns på to do-listen!

Nytt styre på plass for fullt!

Jøss så mye man kan få skviset inn på et par korte arbeidsuker. Til og med fotosession med det nye styret - hurra!

På vår generalforsamling i mars ble det valgt nytt styre i Sandefjord Næringsforening, og nylig greide vi endelig å samle hele gjengen til et ordentlig bilde.
Vi er heldige som har så engasjerte og kompetente mennesker rundt oss, og vi setter stor pris på hjelpen og innspillene de gir oss.
Bak fra venstre på bildet står Hans Viggo Nilsen (Hasås), Birgitte Feen (Sparebank 1 Regnskapshuset BV), styreleder Morten Gran (Grans Bryggeri) og Kari-Ellen Liverød (Jotun), og foran fra venstre finner vi Knut A. Glenna (Kongsberg Maritime Engineering), Tine Kleive-Mathisen (Torp Sandefjord lufthavn) og Frode Løvmo (Hoff  Interiør & Håndverk). Bildet er tatt av Gründeriet-beboer Marte Haraldsen.

Den etterlengtede fotoseansen er imidlertid bare en av mange ting vi har gjort de siste par ukene. Etter en digg påskeferie er vi nemlig for lengst i full sving igjen med alt det vanlige.
Vi planlegger og arrangerer frokostmøter, lunsjer og fagsamlinger, og grubler mer og mer på årets største samling for vår del – nemlig Torpkonferansen 11. oktober. De første bookingene er gjort, og vi ser frem mot en topp dag på Park!
I tillegg skriver vi høringsinnspill, holder innlegg, løper i møter, snakker med avisen, snakker med bedrifter, snakker med politikere og også en god del til oss selv. Nå befinner vi oss også relativt ofte på to hjul (eller to bein) etter at Sykle til jobben-kampanjen er i gang. Det er ikke til å legge skjul på at deler av administrasjonen tar dette svært seriøst, så her er det bare å henge på :-)

Siden sist har vi gitt ut vårt første magasin. Vi er superstolte av iSandefjord, og håper alle fikk et eksemplar i postkassen rundt påsketider. Det har kommet mange positive henvendelser på magasinet – pluss et par spørsmål om vi har tatt litt mye Møllers Tran – og det setter vi stor pris på.
Dersom du mot formodning IKKE har fått det, så iler vi mer enn gjerne ut med noen eksemplarer! Du kan også lese den digitale versjonen HER.
Videre har vi – i samarbeid med de andre næringsforeningene og NHO Vestfold – skrevet og sendt høringsinnspill til Vestfold Fylkeskommune. Både Regional Plan for verdiskaping og innovasjon, Regional plan for transport og logistikk, Regional plan for bærekraftig arealplanlegging er sendt.
Vi har også forfattet et innspill til Bane NOR vedrørende planleggingen av Intercity-utbyggingen på strekningen Tønsberg – Larvik.

Sist uke arrangerte vi et lunsjmøte for nye medlemmer på Torp Panorama i Hangarveien. Cirka 20 nye SNF-ere fikk en liten omvisning i de kule «container»-kontorene. Det er alltid hyggelig å gjøre det på denne måten, vi liker å ha oversikten og ha «et ansikt» til medlemsbedriftene våre.
Vi har også vært på farten og holdt innlegg andre steder.
For eksempel i Hovedutvalget for næringsutvikling og eiendom på Rådhuset, hvor vi (Henrik og Marit) fortalte om foreningen og våre prosjekter. Det var viktig for oss å få formidlet til politikerne hva vi jobber med og hvordan vi jobber for våre medlemmer, så den invitasjonen satte vi stor pris på.
I tillegg har vi hatt flere hyggelige besøk her på Gründeriet. Blant annet var en markedsføringsklasse fra Greveskogen i Tønsberg her for å høre Henrik fortelle om Tenk stort, tenk Sandefjord-prosjektet, og i går (torsdag 4. mai) arrangerte vi after work for første gang. Det ble en veldig hyggelig ettermiddag med god stemning, kortreist drikke og fine folk.

After work kommer vi til å invitere til igjen. Allerede 31. mai vil det på ny være bar og servering i kontorlandskapet vårt – da i forbindelse med «Gå for næringslivet»-arrangementet. Hold av den datoen allerede nå!
Før den tid er det også duket for frokostmøte på Atlantic, det skjer allerede tirsdag 9. mai. Her er kapasiteten allerede sprengt; 150 stykker har meldt seg på, så det er ikke lenger mulig å melde seg på dette arrangementet.
Aller først er det imidlertid – og kanskje endelig – helg!
Etter noen arbeidsomme uker og dager er samvittigheten like god som værmeldingen – og dermed gjenstår bare å ønske god helg i Sommerfjord hilsen alle oss i SNF-administrasjonen :-)

Trenger du lærling? Finn ut mer her!

Her kan du laste ned vårt nye magasin:

Tenk stort, tenk Sandefjord-filmen

Endelig sommerferie!