• Jobb smart på nett

• Vi er en leverandør til proffmarkedet innen belysning for inne og utendørs bruk.

• Multicase har fokus på bedrifter hvor logistikk og netthandel er kjernevirksomheten. Som spesialister leverer vi systemer som øker effektiviteten og bedrer lønnsomheten for våre kunder.

STEM PÅ

Trenger du lærling? Finn ut mer her!

Tenk stort, tenk Sandefjord-filmen

Bruk stemmeretten!

Ventetiden før Stortingsvalget 2017 er straks over. Mandag braker det løs og vi oppfordrer alle til å gjøre sin plikt!

Samlinger på løpende bånd

Den siste tiden har vi i SNF vært utenbys usedvanlig mye. Fremover blir det full fokus på det som skjer her hjemme.

SNF-administrasjonen jobber for det lokale næringslivet og befinner oss for det meste i nærområdet, men av og til trekker arrangementer oss ut av byen.
Sånn har det vært de siste ukene.
Først og fremst har Marit vært på ONS – den store oljemessen i Stavanger. Årets messe hadde navnet ”Transition” – i overgang – en passende beskrivelse på situasjonen i næringslivet anno 2016. Ikke minst er omstillingsfasen synlig i oljebransjen, der investeringsstopp og kostnadskuttene har vært nøkkelordene.

For vår del var det inspirerende og nyttig å delta på Vestfold-standen.
Et tyvetalls lokale bedrifter var samlet for å vise frem bredden fylket vårt har på dette området, og tilbakemeldingene har vært gode.
Det var nokså stille mandag og torsdag, men overraskende mange deltakere og god aktivitet i hallene og i sentrum de øvrige dagene.
Om bedriftene våre fikk solgt noe eller skaffet nye kunder, skal vi ikke spekulere i, men her handlet det om å tenke langsiktig og våge å være offensiv og synlige på et tidspunkt da mange heller trapper ned.

Etter ONS tok Marit turen direkte til Stjørdal, hvor det for første gang ble arrangert en samling med representanter for forskjellige næringsforeninger. Ledere fra 20-30 foreninger fra hele landet – små som store – deltok, og det var en svært interessant samling.
Blant annet var det presentasjoner av «best case», gjennomgang av problemstillinger og felles utfordringer, i tillegg til erfaringsoverføring og plenumsdebatt.
Vi fikk knyttet noen nye og gode kontakter, og deltakerne ble enige om at dette bør arrangeres årlig.

Samme uke var Henrik på konferanse på Universitetet i Agder (Kristiansand) i regi av skolen og Agderforskning. Vi er blitt en del av Norges Banks nettverk i forhold til deres temperaturmåling av norsk økonomi (konjunkturbarometeret), og det arrangeres jevnlig slike samlinger.
Denne gangen handlet konferansen om energimarkedet og gründervirksomhet.
I og rundt Kristiansand er det en rekke selskaper i den førstnevnte sektoren, og UiA er involvert i spennende programmer for å hjelpe gode ideer videre.
Alt i alt en nyttig dag med interessante foredrag fra aktører som Thina Saltvedt, Jon Nicolaisen, Kamilla Sharma og Bjørn Skogstad Aamo.

Etter en rolig sommer, er Henrik også i full sving med Tenk stort, tenk Sandefjord. Vi har hatt stor aktivitet de siste ukene – blant annet med en rekke nye artikler på websiden om Sandefjords klynge innen oljeservice og bred annonsering i sosiale medier.
Samtidig sikret vi oss god synlighet under den nevnte oljemessen med å kjøpe annonseplass på Sola flyplass.
Fremover skal vi holde alle ambassadørene her hjemme (det er ikke få) varme – blant annet ved å bruke Sandefjordveggen for alt den er verdt – og vi skal ha en ny kampanje rettet mot folk utenbys. Vi skal også dra i gang en større satsing myntet på bedriftsledere, investorer og eiendomsaktører.

Onsdag deltok Henrik på «Smak av Sandefjord». Et hyggelig arrangement i regi av Connections der deltagerne fikk bli bedre kjent med hverandre og byen, samt smake på en rekke godbiter fra forskjellige spisesteder i sentrum.
Torsdag arrangerte vi så selv en uformell after work-samling på Gran Bar med cirka 30 blide mennesker innom på det meste. Veldig hyggelig!
Tanken rundt dette er at det skal være en litt mindre forsamling enn det vi vanligvis ser, enkelt å arrangere og enkelt å delta. Vi håper og tror det vil gjentas flere ganger fremover – det er hyggelig å prate sammen med lave skuldre og i en annen setting enn normalt.

Av alle små og store aktiviteter vi drar i gang, er Torpkonferansen den klart største. Og nå begynner det virkelig å nærme seg – i skrivende stund er det nøyaktig én måned igjen.
Vi jobber på spreng med å få de siste detaljene på plass, vi har allerede passert 150 påmeldte og vi er veldig fornøyd med både foredragsholdere og alt annet som skal skje denne dagen.
Helt til slutt; vi har fått mange nye medlemmer de siste ukene – i hele Nye Sandefjord – og det er gøy. Vi skal fortsette å ligge i forkant av kommunesammenslåingen og ønsker å representere et så bredt spekter av Sandefjords næringsliv som mulig, og kan bare si et ydmykt TUSEN TAKK!:-)

STEM PÅ

Trenger du lærling? Finn ut mer her!

Tenk stort, tenk Sandefjord-filmen

Bruk stemmeretten!