Sandefjord er best, til hverdag og fest! (22. juni)

Fredag var det deadline for sponsorarbeidet med Grenseløse muligheter.

Vi var høyt oppe og svært så fornøyde med oss selv da vi landet den siste bedriften rett før lunsj. Ikke mer enn to timer senere kom vi ned på jorda igjen med et brak, da en sponsor trakk seg. Vi jobber imidlertid på for fullt med å fylle det lille som gjenstår, og har fortsatt som mål å komme i mål før vi tar ferie.

Høydepunktet sist uke var nok sommerfesten vi arrangerte på Støperiet i Tønsberg. Aldri hadde vi trodd at vi skulle få SÅ mange sandefjordinger til å krysse kommunegrensen! Vi var rett og slett superstolte over å ha så mange deltakere med på en veldig hyggelig kveld. Det er vanskelig å få til en fest hvor alle er fornøyd med alt, men vi prøvde noe nytt og har fått mange positive tilbakemeldinger i etterkant.

Det er flest hverdager i en uke, så også for oss i næringsforeningen, og vi kom raskt tilbake i normal jobbmodus. Torsdag formiddag hadde vi et møte i markedsforumet til NAV. Der snakket vi om de ulike prosjektene vi samarbeider om for å få flere ut i jobb. Fokus er her på de under 30 år.

Videre gikk startskuddet for Vivant-prosjektet på Høyskolen; prosjektet som med midler fra blant annet Oslofjordfondet skal bruke innovative metoder og teknikker for å stimulerer til økt attraksjonskraft i regionen og i de enkeltbedriftene som deltar. Vivant betyr leve – LEVE VESTFOLD!

Fredag var det duket for årets beredskapsdag, også det på Bakkenteigen (HBV). Fylkesmann Erling Lae åpnet konferansen og fortalte blant annet at målet med konferansen er tredelt; å bedre samarbeidet mellom næringsliv og offentlig sektor, heie frem høyskolen og bygge nettverk. Det var 300 deltagere representert, med 80 var fra næringslivet, 80 fra 22 kommuner, fylkeskommunen og fylkeskommunen i Telemark og Vestfold.

Dermed går vi for fullt fart inn i det som for halve administrasjonen er den siste arbeidsuken på en stund. Vi kommer brune, pene og uthvilte tilbake på den andre siden av ferien, og ønsker alle en god sommer! Vi sees på frokostmøte 25. august.

Verv et medlem og vinn supre premier!

Tenk stort, tenk Sandefjord

En pinne for påskeferie!

Det er fredag ettermiddag og påskeferien nærmer seg med stormskritt. Før vi skrur over til krim, kos og hyttetur, må vi ta en fot i bakken.

Bedriftidretten i Vestfold

Showpakke fra Ivo DaCapo og Scandic Park Sandefjord