Uke 12 - 2015

Vi i Sandefjord Næringsforening har lagt nok en aktiv uke bak oss.

Henrik har fortsatt å gjøre seg kjent med mennesker og rutiner, og begge har vært rundt om på en rekke møter og andre arrangementer.

Mandag deltok Marit i et møte hos Sandefjord kommune, sammen med Statens Vegvesen. Formålet var å diskutere innhold og prosess i forhold til en trafikkanalyse for Fokserød- og Kullerødområdet. I tillegg fikk vi tid til å snakke om andre tiltak som er satt i gang, skal settes i gang eller er ønsket i området:

• Pendlerparkering; den gamle grusbanen skal utvikles og kan brukes allerede nå.
  • Gang-/sykkelvei til Kullerød; kommunen har planlagt tre stykker i nær fremtid.
  • Gang-/sykkelvei helt til Torp; Vegvesenet igangsetter et forprosjekt i 2015.
  • Shuttlebuss er ønsket av alle, og det er enighet om at fylkeskommunen må involveres.

Tirsdag deltok Henrik på EY-konferansen på Farris Bad i Larvik. Temaet var status for AS Norge i kjølvannet av oljeprisfallet, og flere gode foredragsholdere var på plass. Dagen etter var Henrik dommer på Ungt Entreprenørskap sin Fylkesmesse i Skien Fritidspark. Fantastisk anlegg, super entusiasme og nesten 1.000 engasjerte ungdommer!

Videre brukte vi en del tid på å forberede vårt eget frokostmøte, som fant sted på torsdag. Temaet var høyaktuelt – by- og sentrumsutvikling – og nær 130 deltakere hadde funnet veien. Tilbakemeldingene i etterkant av møtet (evalueringen) tyder på at folk var fornøyd med både innholdet, lokalitetene og serveringen. Vi har som mål å ligge på et snitt over 4 (vi har en skala fra 1-5, hvor 5 er best) og setter stor pris på alle kommentarer og innspill. På den måten hjelper dere oss med å kunne stelle i stand interessante frokostmøter også fremover.

Resten av uken ble brukt til planlegging av kommende møter og arrangementer. Ikke minst årets generalforsamling – som går av stabelen 19. mars. Vi sees der!

Verv et medlem og vinn supre premier!

Tenk stort, tenk Sandefjord

En pinne for påskeferie!

Det er fredag ettermiddag og påskeferien nærmer seg med stormskritt. Før vi skrur over til krim, kos og hyttetur, må vi ta en fot i bakken.

Tilbud fra Matlykke

e2 = energy 2 everybody!