• Jobb smart på nett

• Vi er en leverandør til proffmarkedet innen belysning for inne og utendørs bruk.

• Multicase har fokus på bedrifter hvor logistikk og netthandel er kjernevirksomheten. Som spesialister leverer vi systemer som øker effektiviteten og bedrer lønnsomheten for våre kunder.

STEM PÅ

Trenger du lærling? Finn ut mer her!

Tenk stort, tenk Sandefjord-filmen

Bruk stemmeretten!

Ventetiden før Stortingsvalget 2017 er straks over. Mandag braker det løs og vi oppfordrer alle til å gjøre sin plikt!

Endring, effektivitet og ledelse

Uber-syndromet er lederes store frykt for tiden - det var både Monica Aune i ALSO og Øystein Moan i Visma innom i foredragene på torsdagens frokostmøte. 130 deltagere fikk gode tips, råd og advarsler med seg.

Monica Aune i ALSO har 22 års erfaring fra bedriften og delte sine erfaringer fra utallige endringsprosesser. Noen endrer markedet og du bør være en av de som endrer situasjonen til det bedre, poengterte hun. ALSO-sjefen delte endringer i fire typer, og ga oss gode eksempler på alle fra egen bedrift;

* Strukturelle

* Kulturelle

* Makt og myndighet

* Endret arbeidssituasjon

Aune er klar på at du som leder må forvente motstand og ga oss topp 5 årsaker til det. I tillegg delte hun sine råd for en vellykket endringsprosess.

Adm. direktør Øystein Moan i Visma fortalte litt om selskapet generelt, før han fokuserte på dagens situasjon i Norge. Han la vekt på seks særnorske utfordringer;

* Ojeavhengighet

* Produktivitet og lønnsvekst

* Mangel på IT-kompetanse

* Teknologidrevet «disruption»

* Skatt og investeringer

* Migrasjonsbølge mot Europa (inkl. Norge).

Et tankevekkende eksempel som Moan delte med oss, var hvor få som tar IT-utdannelse i Norge sammenlignet med hva man ser i andre land. Vi har for eksempel svært mange ledige «oljeingeniører», men svært få IT-ingeniører.
Visma-sjefen mener at Norge er på vei mot hardere tider, og at vi trenger entreprenører, innovasjon og nyskapning – vi trenger betydelige forbedringer i norsk næringsliv og forvaltning. Endringer starter hos deg selv og det blir ikke forbedringer uten forandringer!

Tusen takk til Visma som spanderte både frokost og skismøring på 130 deltagere denne morgenen.

Sandefjord, 19. november 2015.

STEM PÅ

Trenger du lærling? Finn ut mer her!

Tenk stort, tenk Sandefjord-filmen

Bruk stemmeretten!