Fullt hus i ferieinnspurten

Over 80 SNF-ere fikk med seg tre lærerike foredrag om sosiale medier på vår fagsamling onsdag.

En gang i halvåret arrangerer vi i Sandefjord Næringsforening et gratis miniseminar for våre medlemmer. Denne gangen hadde medlemmene våre selv fått velge tema, og da var det liten tvil; sosiale medier har gått klart mest igjen i vår medlemsundersøkelse som det flest av dere ønsker å lære mer om.
Så ble da også pågangen enorm.
Mindre enn to timer etter at invitasjonsmailen var sendt ut, hadde over 75 stykker meldt seg på. Dermed var taket nådd og påmeldingslinken måtte fjernes.
Veldig gøy med så god respons på arrangementene våre selv nå midt i den travle innspurten før sommerferien!

Vi fikk veldig god hjelp denne dagen. Torp IT lånte oss storsalen og 80 stoler til drøye to timer med faglig påfyll, mens Bjørg & Co på kjøkkenet gjorde i stand frukt, kaffe, annen drikke og baguetter til alle. Veldig bra!
Henrik var konferansier og ordstyrer, og den første han fikk gleden av å introdusere var Helene Berg Allum fra Berg Allum Consulting.
Den tidligere styrelederen i SNF er en dyktig formidler, og det var veldig lærerikt å høre hennes tanker – deriblant ti konkrete forslag – til hvordan man får på plass en god strategi for sosiale medier.
Helene avsluttet for øvrig med en quiz – gratulerer til Linn Fagerberg fra Bypost for en marginal, men overbevisende seier!:-)

Etter benstrekk, mingling og kaffepåfyll, var Caspar Rieber-Mohn fra Allegro nestemann på programmet. Caspar elsker duppedingser, profilering og sosiale medier, og han byr gjerne på seg selv. Her fikk vi en interessant og god innføring om først og fremst Instant Articles på Facebook, men også noen linjer om utviklingen til Instagram og andre kanaler.
Et bikinibilde fikk han også skvist inn!
Sistemann på scenen var Kim Nygaard fra Metro Branding. Kim er fjellstø som foredragsholder og fagmann på søkemotoroptimalisering, synlighet i Google og samspill mellom sosiale medier og merkevarebygging.
Veldig nyttig gjennomgang fra ham også.

Summa summarum ble vår fagsamling på Torp IT svært vellykket. Vårt inntrykk er at over 80 deltagere ruslet godt fornøyd tilbake på jobb etter en formiddagsøkt med faglig påfyll, noe å bite i og mange hyggelige møter.
Vi sier nok en gang tusen takk for hjelp og bidrag til våre venner i Berg Allum Consulting, Allegro og Metro Branding – samt dere på Torp IT.
Vi setter stor pris på samarbeidet!
Som avtalt og ønsket; linkene under tar dere til presentasjonene.
Og ikke minst; god sommer fra Marit og Henrik!

Berg Allums presentasjon

Allegros presentasjon

Metro Brandings presentasjon

KLIKK HER FOR Å SE VÅRT NYE MAGASIN!

Tenk stort, tenk Sandefjord

Storfint besøk og en titt i bakspeilet

For en bra uke! Vi har spolt litt tilbake, tenkt stort med nye aktører og hatt Vestfold-benken fra Stortinget på besøk. Blant annet!

Vårmese IDÉ Sandefjord

Tilbud fra Matlykke