• Jobb smart på nett

• Vi er en leverandør til proffmarkedet innen belysning for inne og utendørs bruk.

• Multicase har fokus på bedrifter hvor logistikk og netthandel er kjernevirksomheten. Som spesialister leverer vi systemer som øker effektiviteten og bedrer lønnsomheten for våre kunder.

STEM PÅ

Trenger du lærling? Finn ut mer her!

Tenk stort, tenk Sandefjord-filmen

Bruk stemmeretten!

Ventetiden før Stortingsvalget 2017 er straks over. Mandag braker det løs og vi oppfordrer alle til å gjøre sin plikt!

Lave renter og friske effekter

Banksjef Børre Grovan, sjeføkonom Jan L. Andreassen og special effects-artist Alf Martin Løvvold ga 140 SNF-medlemmer en frisk og annerledes start på dagen i dag.

Med Andebu Sparebank som vertskap, ble mange Andebu-bedrifter invitert til vårt frokostmøte i dag 5. april. Flere av dem benyttet anledningen til å sjekke ut møteplassen vår, og i alt dukket nærmere 140 morgenfugler opp på Torp konferansesenter. De fikk som vanlig se Marit ønske velkommen og kort gå gjennom den seneste tidens høydepunkter for oss i næringsforeningen.
Deretter fikk banksjef Børre Grovan noen minutter til å presentere dagens vertskap, og det er liten tvil om at det er lenge siden Andebu Sparebank var en liten bank kun for bygdas egne innbyggere.
Andebu Sparebank kan vise til solid vekst gjennom flere år, og utvikler seg bedre enn markedet for øvrig på mange områder. Hverdagen i bankverdenen er i sterk endring, blant annet når det gjelder drop-in-besøk vs aktiviteter på nett, men Grovan og hans stab har fokus på å tilby en god pakke på begge områder – både til private og bedrifter.

Neste stopp på programmet var Jan L. Andreassen – en av rikspressens mest benyttede makroeksperter og en kommentator svært mange lytter til.
Sjeføkonomen fra Eika Gruppen dro oss gjennom en reise fra Japan tidlig på 90-tallet, videre til finanskriser og tunge banktider, til de lokale utfordringene og realitetene vi kjenner fra våre dager. Han er blant annet godt kjent for å ha spådd lave renter og lave oljepriser i lang tid, prognoser som har vist seg å treffe svært godt.
Andreassen er god på å formidle en i utgangspunktet tung materie på en underholdende og engasjerende måte. Han benyttet sjansen til å nevne de vakre jentene i Sandefjord, men også at det er en fornuftig boligprisutvikling her i vår kommune.
Da ser han med større skepsis på den priseksplosjonen som har funnet sted i Oslo, for ikke å nevne Tokyo, der billig kreditt og gjeldstyngede systemer har ført til stadig flere misligholdte lån og tøffe tider for mange personer og banker. Andreassen ba forsamlingen ta spesielt godt vare på de unge jentene blant oss – det er de som skal sette nye generasjoner til verden.

Av tekniske årsaker ble det friskeste innslaget nødt til å vente til etter pausen. Alf Martin Løvvold fra Andebu har jobbet med spesialeffekter på storfilmer som Max Manus, Kon-Tiki og Bølgen, og viste flere spennende scener fra den sistnevnte katastrofefilmen.
Det er imidlertid hobbyprosjektet hans – tulletraileren DAWN OF THE PLANET OF THE ZOMBIES AND THE KILLER PLANTS ON SOME SERIOUS ACID – som har gitt ham store fanskarer på nettet og har fått Hollywood til å kaste seg på tråden.
Hos oss fortalte Alf Martin en fascinerende historie om digital storytelling og 3D-design. Vi fikk se den nevnte traileren – som Løvvold nå er i preproduksjon for film med – og fikk i det hele tatt ta del i en verden som er utrolig langt unna hverdagen for de fleste. Fantastisk spennende!

Vi i SNF sier takk til Petter Holskjær fra Consilio som alltid tar flotte bilder for oss, og takk for besøket til vertskap, foredragsholdere og besøkende. Alle sammen er hjertelig velkomne til nye impulser og muligheter på vårt neste frokostmøte; vi sees på Midtåsen 10. mai:-)

STEM PÅ

Trenger du lærling? Finn ut mer her!

Tenk stort, tenk Sandefjord-filmen

Bruk stemmeretten!