Midt i blinken på Midtåsen

Alt klaffet på frokostmøtet tirsdag. 120 morgenfugler koste seg med stekende sol, røffe riff og morsom matprat.

I dagene før vårt siste frokostmøte før sommeren, tikket det inn så mange påmeldinger at vi måtte finne fram ventelister. Så var det da også en svært så blid og heldig gjeng med SNF-medlemmer som ankom Midtåsen tirsdag.

Stedet var som alltid supert og i dag var også været perfekt. Med knall sol, skyfri himmel og utsikt til en paddeflat fjord, lå alt til rette for et topp arrangement.

Dagens vertskap var Henriettes Mestermat, som driver kafeen på Midtåsen, og event-, konsert- og kulturarrangøren Kultursupport. Begge fortjener stor takk for henholdsvis spiselige og musikalske bidrag av ypperste sort!

Etter at Marit ønsket velkommen med sin månedlige «siden sist»-oppdatering, fikk Henriette Myhre Hagelund ordet. Klemt inn mellom mange andre arrangementer (som blant annet sitt eget bryllup), presenterte hun stedet og bedriften på en god måte. Så gikk turen til Geir Ellefsen, som med tekst og bilder illustrerte hva Kultursupport kan bidra med.

Deretter var det duket for en gammel helt. Frode Alnæs fra Dance With a Stranger – eller «Norges største roll-on», som han selv kalte seg – var i superform og imponerte med både gitarspill, sang og ikke minst stor humor. Utrolig underholdende!

Etter noen minutters benstrekk, kaffepåfyll og solglimt, var det inn igjen til dagens hovedinnslag. Eyvind Hellstrøm, som tilfeldigvis er i byen denne uken på innspilling til TV-serien «Hellstrøm rydder opp», delte erfaringer fra sine tidlige og sene matreiser. Det gikk fra sydfranske perler via norske bygder til China Town i New York, og om alt fra næringsfattig boksmat til delikat gåselever og andre prisvinnende finesser. Det var interessant å høre en så anerkjent kjendiskokk snakke så raust om andre mesterkokker – som Ludl, Bocuse, Skeie og Solvold.

Hellstrøm fikk for øvrig satt inn et lite støt mot «desken», som både mer og mindre slurvete journalister gjerne viser til (greit å ha noen å skylde på), men gjorde det godt igjen ved å tilby seg å rydde opp hjemme på kjøkkenet til Marit. Bra!:-)

KLIKK HER FOR Å SE VÅRT NYE MAGASIN!

Tenk stort, tenk Sandefjord

Storfint besøk og en titt i bakspeilet

For en bra uke! Vi har spolt litt tilbake, tenkt stort med nye aktører og hatt Vestfold-benken fra Stortinget på besøk. Blant annet!

VIEW Frilans AS

Tilbud fra Matlykke