• Jobb smart på nett

• Vi er en leverandør til proffmarkedet innen belysning for inne og utendørs bruk.

• Multicase har fokus på bedrifter hvor logistikk og netthandel er kjernevirksomheten. Som spesialister leverer vi systemer som øker effektiviteten og bedrer lønnsomheten for våre kunder.

STEM PÅ

Trenger du lærling? Finn ut mer her!

Tenk stort, tenk Sandefjord-filmen

Bruk stemmeretten!

Ventetiden før Stortingsvalget 2017 er straks over. Mandag braker det løs og vi oppfordrer alle til å gjøre sin plikt!

Norges mest attraktive by!

Det var den spenstige overskriften på dagens frokostmøte. Vi hadde bedt den utflyttede sandefjordingen Svein Lund i Lund Hagem Arkitekter i Oslo dele noen tanker om byen vår, og den anerkjente arkitekten hadde veldig mye interessant på hjertet.

Med 75 prosent av befolkningen innenfor en radius på 3 kilometer fra sentrum, har byen vår et enormt potensial, mente Lund. Han pekte også på nærhet til flyplass og fjord, nåværende kvaliteter og fremtidige muligheter på Midtåsen, den kompakte strukturen og at mye ligger til rette for et velfungerende bysentrum.

Likevel er det ingen enkel oppgave å blåse nytt liv i bykjernen.

* Kommunen må ha en stor pådriverrolle.
* I et sentrum må folk både bo og handle.
* Mange tomme førsteetasjeslokaler.
* Et kulturbygg kan få byer til å blomstre for fullt, og er avgjørende for å skape liv i sentrum.
* Enormt lange prosesser uten at noe skjer (som Tivolitomta) kveler enhver form for initiativ.

Lund viste også eksempler på lokale arkitektoniske tabber, noe som vakte hoderystende enighet blant mange av de cirka 130 fremmøtte.

Deretter presenterte nyutdannede Adrian Rove Nordgård sitt prisvinnende diplomoppgaveprosjekt fra Arkitekthøgskolen – som viser en utbygging av Folkets Hus-tomten. Han pekte også på at vi har gode muligheter til å knytte fjorden og byen tettere sammen – men det må gjøres på en smart måte!

Sandefjord Byen Vår var vertskap for dagens frokostmøte – som fant sted hos TML i Bottenveien – og daglig leder Elisabeth Teien presenterte på en god måte den nye strategien som de lanserte for få uker siden. Målet er intet mindre enn å bli «Norges beste sentrum i Norges beste by». Sprekt!

I tillegg holdt prosjektleder Henrik Sandvik en statusoppdatering om årets storsatsing – «Grenseløse muligheter».

Link til Svein Lunds presentasjon, klikk HER.

STEM PÅ

Trenger du lærling? Finn ut mer her!

Tenk stort, tenk Sandefjord-filmen

Bruk stemmeretten!