• HK Regnskap er et regnskaps- og rådgivningsfirma for mindre og mellomstore bedrifter og organisasjoner samt selvstendig næringsdrivende.

• It makes sense!

KLIKK HER FOR Å SE VÅRT NYE MAGASIN!

Trenger du lærling? Finn ut mer her!

Tenk stort, tenk Sandefjord

Hektiske høstuker i næringsforeningen!

Det er høyt tempo for oss i SNF nå. Vi fyller dagene med gode, gamle aktiviteter og nye, spennende samlinger – og fotballfest!

Norges mest attraktive by!

Det var den spenstige overskriften på dagens frokostmøte. Vi hadde bedt den utflyttede sandefjordingen Svein Lund i Lund Hagem Arkitekter i Oslo dele noen tanker om byen vår, og den anerkjente arkitekten hadde veldig mye interessant på hjertet.

Med 75 prosent av befolkningen innenfor en radius på 3 kilometer fra sentrum, har byen vår et enormt potensial, mente Lund. Han pekte også på nærhet til flyplass og fjord, nåværende kvaliteter og fremtidige muligheter på Midtåsen, den kompakte strukturen og at mye ligger til rette for et velfungerende bysentrum.

Likevel er det ingen enkel oppgave å blåse nytt liv i bykjernen.

* Kommunen må ha en stor pådriverrolle.
* I et sentrum må folk både bo og handle.
* Mange tomme førsteetasjeslokaler.
* Et kulturbygg kan få byer til å blomstre for fullt, og er avgjørende for å skape liv i sentrum.
* Enormt lange prosesser uten at noe skjer (som Tivolitomta) kveler enhver form for initiativ.

Lund viste også eksempler på lokale arkitektoniske tabber, noe som vakte hoderystende enighet blant mange av de cirka 130 fremmøtte.

Deretter presenterte nyutdannede Adrian Rove Nordgård sitt prisvinnende diplomoppgaveprosjekt fra Arkitekthøgskolen – som viser en utbygging av Folkets Hus-tomten. Han pekte også på at vi har gode muligheter til å knytte fjorden og byen tettere sammen – men det må gjøres på en smart måte!

Sandefjord Byen Vår var vertskap for dagens frokostmøte – som fant sted hos TML i Bottenveien – og daglig leder Elisabeth Teien presenterte på en god måte den nye strategien som de lanserte for få uker siden. Målet er intet mindre enn å bli «Norges beste sentrum i Norges beste by». Sprekt!

I tillegg holdt prosjektleder Henrik Sandvik en statusoppdatering om årets storsatsing – «Grenseløse muligheter».

Link til Svein Lunds presentasjon, klikk HER.

KLIKK HER FOR Å SE VÅRT NYE MAGASIN!

Trenger du lærling? Finn ut mer her!

Tenk stort, tenk Sandefjord

Hektiske høstuker i næringsforeningen!

Tilbud på trykktesting fra Termoenergi

Medlemstilbud på forsikringsløsning