• Jobb smart på nett

• Vi er en leverandør til proffmarkedet innen belysning for inne og utendørs bruk.

• Multicase har fokus på bedrifter hvor logistikk og netthandel er kjernevirksomheten. Som spesialister leverer vi systemer som øker effektiviteten og bedrer lønnsomheten for våre kunder.

STEM PÅ

Trenger du lærling? Finn ut mer her!

Tenk stort, tenk Sandefjord-filmen

Bruk stemmeretten!

Ventetiden før Stortingsvalget 2017 er straks over. Mandag braker det løs og vi oppfordrer alle til å gjøre sin plikt!

Rekordoppslutning på Torpkonferansen

Torpkonferansen 2015 er historie, og arrangører og deltagere kan se tilbake på et vellykket arrangement. Nå tar vi ris og ros med oss inn i planleggingen av neste års konferanse.

Hele 280 mennesker var meldt på til Torpkonferansen 2015. Noen få dukket ikke opp og enkelte ble forhindret, men oppslutningen var enormt bra.

En soleklar rekord for næringslivskonferansen i Sandefjord.

Årets tema var «Nummer én». Det var flere årsaker til dette; blant annet den forestående kommunesammenslåingen – der nye Sandefjord vil ha førersetet om næringsutviklingen i regionen vår – samt et ønske om å vise hvor mye man kan lære av enere, deres vei mot toppen og kampen for å forbli best på det de driver med.

Så kom det da også mange kloke ord fra de ni foredragsholderne, alle styrt med stø og rutinert hånd av konferansier Terje Svabø.

• Per-Eivind Johansen hadde sin siste dag som fylkesordfører før han trådte over i pensjonistenes rekker. Han oppfordret naturlig nok tilhørerne til å tenke fylke – ikke bare kommune – og pekte på Vestfolds styrke med konsentrerte byer og god infrastruktur.
  • Neste taler ut var Widerøe-sjef Stein Nilsen. Han fortalte om en traust, men spennende aktør i en konkurranseutsatt bransje – der nettopp Sandefjord Lufthavn Torp spiller en svært viktig rolle.
  • Sjeføkonom Stein Bruun fra SEB kom inn som back-up på kort varsel, og heldigvis var det ikke dommedagsprofetier som preget presentasjonen. Nøkkelordet var snarere «omstilling» enn «krise».
  • Den kollektive stoltheten i salen steg noen hakk da neste foredragsholder dro oss gjennom en kjent og kjær historie. Jotun-sjef Morten Fon bød både på seg selv og andre pingviner da han fastslo at verdier, strategi og enkelhet satt i system kan være med og skape en verdensomspennende suksess.
  • Etter første pause var det duket for investoren Johan H. Andresen. Som femtegenerasjons eier av konsernet vi i dag kjenner som Ferd, styrer Andresen et mektig, superlønnsomt og anerkjent industrikonglomerat som driver med alt fra skismurning og kartonger til oljeservice og baderomsrivning.
  • Det sistnevnte fikk vi et eksempel på da Stig Morten Seierstad entret scenen. På Andresens oppfordring ble den tidligere kriminelle, nå leder i entreprenørselskapet Monsterbedriften, også med til oss. Hans budskap var å gi mennesker med tunge nederlag bak seg en ny sjanse ved å ta dem inn i fellesskapet, og det er nok lenge siden Park-publikummet har bevitnet en slik energi.
  • Deretter dro Ap-toppen Hadia Tajik oss gjennom politisk drakamper, kjønnsmessige utfordringer og ikke minst viktigheten av hardt arbeid. Imponerende at hun fant tid til oss på selveste statsbudsjettdagen!
  • Etter pause nummer to ble Idretts-Norge representert med mannen som i mange år hadde flydd lengst på ski i verden. Bjørn Einar Romøren bergtok alle hoppinteresserte med sine 239 meter i Planica, og hos oss fikk han belyst veien frem til rekordhoppet.
  • Avslutningen sto Henrik Aase for. En for de fleste ukjent – dog profesjonell – foredragsholder, åpnet latterdøren hos et samlet publikum. Konseptet hans er enkle og hverdagslige temaer og talemåter pakket inn på en smart måte. Det fungerte veldig bra.

Etter det faglige programmet, hadde vi en time med aperitiff og mingling før vi satte oss til bords. Vi fikk nyte god mat og drikke, plettfritt tilberedt og servert fra de profesjonelle menneskene på Park hotell. Vi fikk også gleden av to solide underholdningsnumre mellom rettene – først et morsomt førjulsskråblikk fra deler av Ivo DaCapo-besetningen, så tre flinke jenter fra SVGS som imponerte med vakker sang og pianospill. Til slutt, før enkelte fant veien ned til baren, fikk vi gleden av å høre en ærlig, takknemlig og morsom takk for maten-tale fra Andebu-ordfører Bjarne Sommerstad.

Nå gjelder det å TENKE STORT i planleggingen av neste års konferanse. Det skal vi gjøre, men før vi kommer så langt, er det på sin plass å takke alle de bidragsytere som ennå ikke er nevnt; først våre venner i Allegro, KPMGSparebank 1 BV og Torp Sandefjord Lufthavn. Takk også til Thomas Ødegaard og hans stab på Park for den gode rammen, og til Geir Ellefsen for lys, lyd, mikrofonkontroll og filmsnurring. Også takk til de lokale mat- og drikkeleverandørene som hjalp oss med gaver til foredragsholderne; Grans Bryggeri, Sushi of Norway, Matlykke, Knatten, Brødrene Berggren, Henriettes Mestermat, Crema, Fjor´n og Hval Sjokolade

Vi vil om litt legge ut linker til foredragsholdernes presentasjoner på denne siden.

Vi håper alle hadde en bra dag sammen med oss på Park, og det er ikke noe «burding» her i gården; neste år skal vi gjøre det enda bedre:-)

STEM PÅ

Trenger du lærling? Finn ut mer her!

Tenk stort, tenk Sandefjord-filmen

Bruk stemmeretten!