• Jobb smart på nett

• Vi er en leverandør til proffmarkedet innen belysning for inne og utendørs bruk.

• Multicase har fokus på bedrifter hvor logistikk og netthandel er kjernevirksomheten. Som spesialister leverer vi systemer som øker effektiviteten og bedrer lønnsomheten for våre kunder.

STEM PÅ

Trenger du lærling? Finn ut mer her!

Tenk stort, tenk Sandefjord-filmen

Bruk stemmeretten!

Ventetiden før Stortingsvalget 2017 er straks over. Mandag braker det løs og vi oppfordrer alle til å gjøre sin plikt!

Superinspirerende på Skagerak

Akkurat nå priser rett over 100 SNF-medlemmer seg lykkelig over at de tok turen til Skagerak International School i dag morges.

Som vanlig i september hadde vi lagt vårt månedlige frokostmøte til Skagerak International School. Skolen var arrangør sammen med sin samarbeidspartner The Thor Heyerdahl Institute – som er nytt medlem hos oss – og rett over 100 mennesker fant veien til Framnes.

Etter god frokost og hyggelig mingling, der gårsdagens valg selvfølgelig var det heteste samtaletemaet, trakk forsamlingen inn i auditoriet. Marit holdt sin sedvanlige innledning og opplyste om utviklingen siden sist, før hun ga ordet til Hans Jørgen Firing. Firing er daglig leder på Skagerak International School, og presenterte skolen med historikk, tall og fakta. To av skolens 350 elever kom så på scenen og ga oss et innblikk i sin hverdag, før Beate Bjørge fra The Thor Heyerdahl Institute redegjorde for instituttets ve og vel.

Bjørge introduserte til slutt Liv Arnesen, som sitter i styret på Heyerdahl-instituttet. Og for et foredrag det ble!

Arnesen fortalte på ekstremt inspirerende og underholdende vis om opp- og nedturer i arktiske, polare og hjemlige strøk. Den tidligere læreren, forfatteren, motivatoren og polfareren greide på en helt normal måte å fortelle om fullstendig unormale turer og opplevelser. For eksempel klatring på verdens høyeste fjell, verdens mest ugjestmilde strøk, skiturer i 60 minusgrader, 125 kilo tunge pulker, frostskader, isbjørner og høydesyke.

I tillegg til ekstreme opphold utenfor komfortsonen, greide Arnesen med sitt foredrag – som hun har kalt «I med- og motvind i Arktis og Antarktis – og på jobben» – å linke opplevelsene og erfaringene sine til situasjoner i hverdag og arbeidsliv som de fleste kan relatere seg til. Nøkkelen er å jobbe godt og riktig sammen i team, gjøre hverandre gode, ha det gøy, sette seg mål, applaudere måloppnåelse underveis, inspirere hverandre og fokusere på de riktige tingene, fortalte hun.

Alt i alt en utrolig inspirerende opplevelse og et foredrag vi tror mange kommer til å prate om i lunsjen og i dagene som kommer.

Vi i SNF skal i hvert fall slutte å klage på været.

STEM PÅ

Trenger du lærling? Finn ut mer her!

Tenk stort, tenk Sandefjord-filmen

Bruk stemmeretten!

Grans Oktoberfest 2017

Goliath Systemer AS

Har dere fortjent noe ekstra godt til lunsj?