• Arvato Financial Solutions leverer en komplett pakke av finansielle tjenester som forbedrer dine forretningsprosesser og leverer samtidig en bedre kundeopplevelse.

• HK Regnskap er et regnskaps- og rådgivningsfirma for mindre og mellomstore bedrifter og organisasjoner samt selvstendig næringsdrivende.

• It makes sense!

KLIKK HER FOR Å SE VÅRT NYE MAGASIN!

Trenger du lærling? Finn ut mer her!

Tenk stort, tenk Sandefjord

Spennende førjulstid i Sandefjord

SNF-julebordet er et av veldig mange hyggelige arrangementer i førjulsstria, og vi håper gjestene våre koste seg like mye som vertskapet. Men hva skal bandet hete?

Supersamling om samarbeid

Torpkonferansen 2017 handlet om kraften i samarbeid. 300 deltakere og foredragsholdere sørget for å leve opp til overskriften.

Onsdag 11. oktober gikk Torpkonferansen 2017 av stabelen – det største av cirka 30 arrangementer i året i SNF-regi. Med våre faste samarbeidspartnere Allegro, KPMG, Sparebank 1 BV og Torp Sandefjord lufthavn i ryggen, er det en glede å slå fast at også den femte utgaven av arrangementet ble meget vellykket.

Du kan for øvrig klikke HER for å komme til en Dropbox-mappe med bilder, filmer og ikke minst alle slidene fra foredragsholderne.

Den røde tråden var «Samarbeid – den nye konkuransekraften», noe samarbeidet arrangørene imellom er et godt eksempel på.
Oppunder 300 deltakere hygget seg gjennom en dag som startet med flott lunsj på et smekk fullt Scandic Park. God start!

SNFs daglige leder Marit Sagen Gogstad åpnet ballet fra scenen med å ønske velkommen. Ordet gikk så til konferansier Cornelia Børnick, som ledet oss gjennom programmet på en trygg og underholdende måte.
Skulle tro hun hadde gjort dette mange ganger før!

Cornelia satte standarden med sin versjon av Sandefjord-sangen, og introduserte først reklamemann og gründer Joachim Levin. Han står bak 657Oslo, og snakket blant annet om at næringslivet må engasjere seg der innovasjon finner sted; i coworking-spacene.

Nestemann ut før første pause var adm. direktør Idar Kreutzer fra Finans Norge (bildet over), som tok oss gjennom de utfordringer og ikke minst muligheter som ligger foran oss når det gjelder grønt skifte, klima, urbanisering, digitalisering og demografi. Spennende!

Benstrekk, kaffepåfyll og mingling er essensielt på lange konferansedager. Praten gikk så det holdt mellom slagene, og neste år må vi vurdere ørepropper til alle. For et volum!

Adm. direktør Berit Svendsen fra Telenor fortalte om digitaliseringen, hurtigheten og teknologiutviklingen – og ikke minst mulighetene dette gir oss. Store mengder data blir tilgjengelig, og ved å samarbeide på riktig måte kan vi gjøre spennende ting sammen.
Sprinteren Sindre Bjørnstad Skar (bildet under) og treneren Eirik Nossum presenterte bruddstykker fra livet i langrennsmiljøet, samt de utfordringer individuelle utøvere står overfor i og med at de også må tenke lagarbeid og samspill for å prestere maksimalt.
Sist ut før andre pause var den halvt arabiske nettgründeren Thea Myhrvold fra Teach Me Now. Vi tror alle ble imponert over gründerhistorien, kreativiteten og den spennende utviklingen i delingsøkonomi-selskapet til Larviks-jenta.

Etter pause nummer 2 var det duket for Atea Norge-sjef Michael Jacobs (bildet over). Han viste frem gode eksempler på andre selskaper som har lykkes med å skape verdi gjennom samarbeid – blant annet med å tenke nytt.
Sistemann ut i den faglige delen var psykolog John Petter Fagerhaug (bildet under). Med en humoristisk tone ga han deltakerne en gjennomgang av enkle verktøy som kan brukes for å lykkes både i privatlivet og på jobb. Det er kunder nok, påpekte Fagerhaug, nøkkelen er å skaffe dem!

Med den faglige bolken vel i havn, bar det over til aperitiff, mer mingling og etter hvert middag i bankettsalen oppe. Passende nok gikk det i år i «Sharing»-meny; tre retter der alle forsynte seg selv fra store fat. Godt og hyggelig!
Pia Gundersen fra Allegro ønsket velkommen til bords, før Cornelia dukket opp igjen – denne gang som passe påseilet SF-supporter. Vi fikk også gleden av tre stemningsfulle låter fra sangerinnen Julie Støp Husby og gitaristen Hans Mathisen. Vakkert!

Som vanlig sørget Torp Sandefjord lufthavn for supre premier. To heldige deltakere fikk visittkortet sitt trukket opp av bollen, og vant hver sine reiser med henholdsvis Widerøe og KLM. Supre premier!
Adm. direktør Gisle Skansen på lufthavna holdt også en «dinner speech», før Bjørn Erik Vinje takket for maten på en flott måte.
Og til slutt ebbet det hele ut i mange hyggelige timer i hotellets bar for en mindre og mindre gjeng :-)

Alt i alt håper vi alle hadde en super dag på Park med oss. Vi storkoste oss i hvert fall, og setter stor pris på positive og konstruktive tilbakemeldinger. Vi må også rette en takk til mange gode og viktige, små og store samarbeidspartnere. Blant dem er ikke minst Petter Holskjær fra Systempartner, som tar så mange fine bilder for oss - som for eksempel alle i dette referatet! Og heldigvis fikk vi fotografert fotografen...

Planleggingen av Torpkonferansen 2018 er ikke langt unna – send oss en mail hvis du har forslag til hva vi kan gjøre annerledes. Vi hører gjerne fra deg:-)

Marit, Henrik og Mona

KLIKK HER FOR Å SE VÅRT NYE MAGASIN!

Trenger du lærling? Finn ut mer her!

Tenk stort, tenk Sandefjord

Spennende førjulstid i Sandefjord