• Jobb smart på nett

• Vi er en leverandør til proffmarkedet innen belysning for inne og utendørs bruk.

• Multicase har fokus på bedrifter hvor logistikk og netthandel er kjernevirksomheten. Som spesialister leverer vi systemer som øker effektiviteten og bedrer lønnsomheten for våre kunder.

STEM PÅ

Trenger du lærling? Finn ut mer her!

Tenk stort, tenk Sandefjord-filmen

Bruk stemmeretten!

Ventetiden før Stortingsvalget 2017 er straks over. Mandag braker det løs og vi oppfordrer alle til å gjøre sin plikt!

Takk for en stor dag!

300 deltagere hygget seg med gode innlegg og nye og gamle bekjentskaper på Torpkonferansen på Scandic Park Sandefjord onsdag 12. oktober.

Torpkonferansen 2016 er historie. Vi synes det ble en super dag med bra program, flotte folk og interessante foredrag – og fasilitetene på hotellet er det jo lite å utsette på – og deltagerne er også fornøyde.
Positive tilbakemeldinger strømmer inn, og det setter vi stor pris på.

(Klikk HER for å se noen av bildene fra dagen).

Etter registrering og lunsj, ønsket stortingspolitiker Kårstein Eidem Løvaas (H) velkommen til Vestfold. Han pekte på viktigheten av å se de store tankene mens han minnet oss om hvor liten denne regionen egentlig er…

Dagens konferansier Francois Sibbald presenterte seg så for første gang, før ordet gikk til første foredragsholder.
Kristina Picard er forbrukerøkonom i Storebrand. Hun er også blogger og et mye brukt intervjuobjekt i pressen, om temaer som personlig økonomi og sparing. Hos oss snakket hun om pensjon, levealder, muligheter og – ikke minst – bærekraftige valg også innen finans og økonomi.

Neste på scenen var Yngvill Ofstad, sustainability developer i Ikea. Hun forklarte hvordan møbelkjempen går frem når de ruller ut nye varehus. Uansett om tomten ligger i Dubai eller Danebu – Ikea har ambisiøse mål innen energi-, material- og pengebruk.

Etter første pause var det Pia Gundersen og Caspar Rieber-Mohn sin tur. De to representerer Allegro – den ene av våre faste samarbeidspartnere – og ga oss et innblikk i krysningen mellom fysisk og digital tilstedeværelse for butikker. Blir phygital det neste buzz-ordet?

Neste foredragsholder kom helt fra Larvik – Bjørn Erik Helgeland fra Abax. Inspirerende og energisk, og reisen til selskapet som prioriterer hurtighet foran størrelse er veldig spennende. Abax tar opp kampen med internasjonale giganter med produkter som kjørebøker og andre tjenester for nyttekjøretøy.

Så var det hjem igjen. Innovasjon Norge-toppsjef Anita Krohn Traaseth tok turen til fødebyen Sandefjord for å prate hos oss. Hun leverte et motiverende og interessant foredrag – om fremtidige vekstnæringer, morgendagens arbeidsmarked og både lokale og globale utfordringer. Og etterpå dro hun på visning!

I neste pause briljerte Park med en matbit og Allegro med tankespinn:-) Inne i Parksalen igjen var det Peter Groth sin tur. Den tidligere toppsjefen i Aspelin Ramm (blant annet) dro oss gjennom sin versjon av hvordan fremtidens byer vil se ut. Moderne mennesker ønsker korte avstander og urbane kvaliteter, og dette vil fremtidens byutvikling – ikke eiendomsutvikling – vise.

Deretter fikk vi gleden av foredraget til mentaltrener og motivator Cecilie Ystenes. En energisk presentasjon av metodikker og teknikker for å nå sine mål, strekke seg litt lengre og utnytte potensialet i større grad – rett og slett bli en råere versjon av seg selv.

Til slutt rundet sandefjordsjenta Marit Strømøy av på mesterlig vis. Først med noen fantastiske scener på storskjerm – fra seier i Formel 1-sirkuset – så noen tanker om mål, ambisjoner og innsats. Deretter viste hun fram det andre store talentet – sangstemmen – og medley-en med Marits motivasjonslåter markerte slutten på det faglige programmet.

Klikk på navnene under for å se presentasjoner:

Kristina Picard, Storebrand

Yngvill Ofstad, Ikea

Bjørn Erik Helgeland, Abax

Anita Krohn Traaseth, Innovasjon Norge

Peter Groth

Etter foredragsrekken i Parksalen bar det opp til Balustraden. Der var det en mingletime med fine bilder, høyt volum og smakfull aperitiff. Vi gikk så inn i Bankettsalen til festmiddag med tre retter, godt drikke, underholdning, taler og konkurranse. Takk til Torp Sandefjord lufthavn som stilte med flott premie - og takk til Kristin Saga i NHO Vestfold for super takk for maten-tale. Helt til slutt bar det – for de aller ivrigste – ned til Tre lykter. Nattklubben gjenåpner dørene om kort tid, og det var morsomt å få en smakebit på det.

Disse linjer skrives to dager etter Torpkonferansen 2016. Vi gleder oss stort over det fine arrangementet, og har så smått begynt å planlegge neste års konferanse. Temaet blir som kjent «Samarbeid er den nye konkurransen», og det er bare å glede seg.
Dere som vet allerede nå at dere ønsker å være med, bør skaffe dere «early bird»-billetter; vi gir 200 kroner i rabatt til de 50 første som melder seg på.

STEM PÅ

Trenger du lærling? Finn ut mer her!

Tenk stort, tenk Sandefjord-filmen

Bruk stemmeretten!

Vannkjøler fra Inventum

Har dere fortjent noe ekstra godt til lunsj?

Tilbud fra Proweb